söndag 19 januari 2014

Nästan varje dag...

... möter mig denna uppmaning. Lev!
Jag vet inte vem som kom på att pränta ner detta viktiga ord på en vägg, men jag vet hur mycket styrka jag känner när jag ser det. Tack.

Den senaste tiden har min ljuskänslighet blivit.... ja, jag skriver skitjobbig! Jag måste hela tiden försöka skärma av med handen det mesta av ljus både från skärm och mobil. Hålla allting riktigt nära... och till vänster... ja, då går det någorlunda. Jädra elände!! 
MEN... på onsdag ska jag operera gråstarr på "friskögat"! Det kommer... för att jag har bestämt det... att gå superbra!! Å skulle det mot all förmodan inte göra det... risken för samma skada som på det andra ögat vet jag ju... ja, men då fixar jag en strategi för det också! Punkt och slut. 

För oavsett vad... Lev!



(Tack älskade lill-kajsa för att du följer med mig på onsdag!!)

8 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jobbigt jobbigt. Men det kommer att bli bra, det är jag övertygad om. En mig närstående ska läggas in för stor undersökning i morgon. Hen är full av tillförsikt och hoppas på att de ska hitta en lösning. Böner och tummar till er båda!

Anonym sa...

Önskar av hela mitt hjärta att det må gå
bra!
Passar på att önska, att det nya året blir bra för dig och Carolina!
Hälsningar! Anna

Ruta Ett sa...

Åh, vad vi håller tummar och tassar för att allt ska gå bra och att du ska få falksyn igen!
Stor lycka-till-kram härifrån

Bettan sa...

Så skönt att du skrev några rader! Det är klart att det kommer att gå bra med din operation!
Vila och ta det lugnt, och ha en fortsatt god fortsättning på året!
Kram

Anonym sa...

Lycka till Elisabeth. Jag håller alla tummar jag har för att det ska gå bra för dig!!
Ibe

Anonym sa...

Det kommer att gå så bra på onsdag!
Tänker på dig, kram från Inger

Kersti sa...

Jag ska hålla både tummar och tår hårt hårt för dig på onsdag. Jätte kram från Enskede.

Elisabeth sa...

Tack underbara människor ... å bara så ni vet, ni är med mig imorgon! För hur tuff jag än är, och än fast jag bestämt att det kommer att gå bra... så känns det tryggt att känna att det finns de som håller en i handen.