lördag 20 juli 2013

Nya vägar...

 
                                     Från den väg där du står nu kan du nå precis hela världen.
                                              För den vägen leder i sin tur till en annan väg
                                                     Som i sin tur leder till en annan väg    
 
 
En fin långpromenad bort till Coop idag. Vi köpte en varm korv med bröd,  och lite av det nya favoritgodiset Mintolux. Så tog vi en ny väg hem.  Genom den vackra, trygga och doftande skogen.  Kanske var det för det vackra som vi mådde så bra? Kanske var det för det trygga som vi pratade om både Sven-Erik och mamma? Kanske var det för skogens dofter som vi båda kände längtan till de skogar vi gått i förut?
Jag vet inte... men jag vet att det var den vackraste promenaden på länge.
 
Vi gick också förbi huset där Carolina tillbringat så många år som dagbarn.  Hennes dagmamma har för länge sedan flyttat därifrån, men minnena finns kvar. Hon berättar om kullen som fanns där förut, och som de åkte madrass på. Hon berättar om genvägen som de brukade ta genom buskarna. Hon berättar om hur de brukade gömma sig, eller spionera på varandra bakom samma buskar.
"Å jag undrar om det inte var här som Robin sa att han var kär i mig" säger hon och pekar mot de tre träden som står mitt emot huset. Så skrattar hon... och jag värms av hennes minnen.
 
Så än om somliga vägar inte är någon ny väg, så är det en ny väg att våga gå där.  
Idag var det en ny väg... hela vägen... fast på lite olika sätt.
 
Imorgon kan vi nå hela världen, tänker jag.
   


Inga kommentarer: