söndag 16 juni 2013

Det finns goda dofter...

... på ett sätt. Så finns det goda dofter - fast på ett annat sätt.
Vissa är goda som de parfymer vi brukar prova, Carolina och jag. De skänker lite glädje och glamour för stunden, och förgyller nuet.
Vissa är goda som doften av gulsåpa och Ajax. De påminner mig om mamma, och det goda gör ont, och minner om det som var.
Så det finns goda dofter - och så finns det goda dofter.
..........

Det blev en rätt bra "stockholmshelg" ändå, tycker jag. Visst hade jag tänkt att det skulle bli lite extra den här helgen, nu blev det inte så. Men vi var rätt nöjda ändå, eller rättare sagt, vi var mycket nöjda när vi gick hem efter en gofika på stan, och med en kardemummabulle i en påse från café Mekka. (Men gör dom inte annat än fikar? Jo, vi gör annat också i vår vardag, men man får mycket input för pengarna.)

Idag har jag städat. Carolina har varit och hälsat på sin vän PH.
Å det var där, mitt i städet, som min längtan efter mamma blev så stark.

Nu är det snart god natt... och det finns goda dofter i en nybäddad säng också.

Inga kommentarer: