fredag 5 oktober 2012

Vänskapens betydelse...

... syns aldrig så starkt som när man behöver den som mest.

Nyss såg jag Carolina utanför fönstret. Hon stod och väntade på en kompis som hon inte sett på flera år, men som hon nu fått lite kontakt med igen. En kompis som nu flyttat till våran gata, och som också har hund
Å ni vet... i ett mammahjärta... när jag ser den här kompisen ta omkring Carolina och krama henne... då blir mitt hjärta varmt och jag känner tårarna.
För jag vet ju.... jag vet ju hur oändligt ensam Carolina är... och jag vet hur mycket det här betyder för henne.
Att ta en promenad med en kompis...

Tack snälla snällaste Gud.. det fixade du bra!

(Å tack också för finaste grannen G som igårkväll ringde på dörren, och kom in en liten stund. Hennes smittande glädje och coachingtips bär långt... )

Imorgon är det lördag... och jag ska göra köttgryta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, läste ditt inlägg å så kom tårarna på mig oxå, förstår dig och vet hur det är i ett mammahjärta. Hoppas Carolina får en fin stund, det är hon verkligen värd!
Härligt att du har en så fin och trevlig granne! Vänskap är viktiga saker!
Önskar dig en fin helg, kram från ett soligt och blåsigt Roslagen,
Veronica.

Elisabeth sa...

vERONICA: Tack snälla Veronica för dina ord. De värmer..
Hon fick en fin stund, och de kanske ska ses igen. Vänskap är, precis som du skriver, viktiga saker, och vänner ska man vara rädd om. Varm kram..