onsdag 8 februari 2012

Tar en fikapaus...

... från disken och städet.

Nu sitter jag här med händerna framför mig. Ska jag skriva någe egentligen? Vad ska jag skriva? Tangenter är egentligen ganska futtiga saker...

Nyss ringde jag till pappa. Han lät... uppgiven. Mamma åkte iväg med ambulansen för en timme sen. Klagat över tryck över hjärtat, ont som strålat ut i armen... inte fått kissa.

Jag hade inte riktigt väntat det här... inte idag. Inte sjukhuset. Min syster kommer i eftermiddag.

"Nog vet du det ordnar sig, gumman!" Jag försöker att lyssna efter det här inom mig nånstans... precis så där som han alltid brukade säga.
MIN MAN. (Jag blev bara tvungen att skriva de orden nu.. "MIN MAN"!)

3 kommentarer:

Marjatta sa...

Vänen min..kramar om,tänker på er varje dag, har legat på sjukhuset en vecka där av saknade rader. Önskar dig, och de dina en fin helg, och hoppas allt blir till det bästa för din lilla mamma.
Ljus, kärlek, och de varmaste Styrkekramer till er alla.

Kajsa sa...

Kan inte mer än skicka er en stor kram...samt tala om att tankarna finns hs er!

Elisabeth sa...

mARJATTA: Tack, min vän! Hur är det med dig? Du har väl inte drabbats av någe allvarligt? Var rädd om dig.. och en riktigt varm kram fylld med allt vad jag har av ljus och tacksamhet för dig kommer här... Varm kram..

kAJSA: Kajsa, min vän! Tack snälla, och än om jag inte orkar läsa några bloggar alls just nu, så vill jag att du ska veta att ofta så har du funnits, och finns fortfarande med mig som en stor förebild vad gäller att vara mamma. Tack för det, och för att du är den du är, Kajsa! Varm kram..