fredag 6 januari 2012

Idag gratulerar vi Emil...

... grannens Emil!
Nyss ringde grannen på dörren, och frågade om vi ville ha tårta. De hade firat sin Emil idag, och nu när de skulle åka bort så tyckte hon att det var synd att kasta bort en halv nyinköpt Princesstårta från NK. Så den vänliga grannen kom att tänka på oss... kanske ville vi ha lite tårta till gofika ikväll?
Jag blir lika förundrad på denna granne vareviga gång... hon måste ha någon slags inbyggd empatisk telepatiförmåga... då hon så ofta tycks veta när det går som tyngst.
Stort grattis på din födelsedag, Emil! Ditt namn betyder vänlig... en egenskap som jag vet att du har, precis som din mamma. Grattis!

Hmm... vad ska jag skriva mer då? Nja, det blir nog inte så mycket mer, tror jag. Förutom några små utkast som jag skrev tidigare, men som inte blir mer just nu.

"Så lätt att bli sedd i glädjen. När det är precis lika viktigt att bli sedd i sorgen.
Så vi stoppar undan sorgen, och vågar inte låta den få vara det den är, bara en annan del av vårt liv."


" Vid köksbordet idag så pratar vi lite om Sven-Erik. Men i stort sett så konstaterar vi bara att vi kan inte prata om det. Ingen av oss har rösten för det... och vi säger som vi brukar: "Vi får tänka bort det för att överleva". Så vi fikar färdigt, byter tonläge, och pratar istället om vad vi ska hitta på för gofika till filmen ikväll."

..........

De fina kommentarer jag fick i mitt föregående inlägg förtjänar, förutom svar, ett eget inlägg... men jag måste tänka lite först.

3 kommentarer:

Laila sa...

Jag vill bara säga...
Ja du... Jag kan inget säga för att göra det lättare eller bättre för er.

Jag kan ju tala om att jag finns här för dig )och med dig). Förundras över folks avsaknad av empati som du skriver om. Eller är den okunskap?

Skickar stora kramar till två så oerhört kämpande och starka kvinnor. ♥
Allt gott till er!

Kersti sa...

Skriver, suddar. Skriver suddar. Det blir inte alls som jag vill så ja du vet att jag läser. Du vet att jag finns här. Kram

Kajsa sa...

Stora kramar...