tisdag 20 september 2011

Jag tar lite paus...

... från skrivet.

Det tar mycket energi att alltid hålla garden uppe när det går tungt... Sven-Erik sjuk... mamma sjuk... 10 kronor i börsen... ont i halsen igen... och ja, tusen andra trista saker. Jag är inte dödeppad eller så... men ja, ni vet. Jag måste fixa det här.

Sen... och det är bäst jag skriver det, eftersom jag känner mig så okonsekvent med mycket nu... jag kanske skriver om en timma igen... en dag... en minut... en vecka igen. Ett håller jag dock stenhårt fast vid.... och ni vet hur mammor är... barnen går först. Å just därför måste jag vara rädd om all energi jag har...

..........

Tack alla som orkat, och orkar bry sig. Det går lite tufft nu... men därborta skiner solen igen! Det vet ju varje mamma... och Carolina sa nyss "vad jag är stolt över dig, mamma!"

Å nästa vecka är jag bjuden på surströmming ute hos Sven-Erik...

8 kommentarer:

Renée sa...

Förstår dig precis... Hunden tog jag bort för en vecka sedan och då var jag tvungen att ta paus...
Många kramar till dig!

Anonym sa...

Fin dotter du har! Så skönt att ud har henne!
Kram
Marie

bollebygdsbo sa...

Tack för att du meddelade om bortavaron. Man undrar annars så lätt vad som kan ha hänt.

Inget kan jag göra så långt från Umeå. Kan be för dig om att andra som bor närmare ska finnas där fysiskt för dig. Många styrke- och tröstekramar till dig.

irmeli sa...

stor kram fån mamman i malmö som också är lite trötter just nu...
tänker på er var dag och skickar massor av goda tankar och energi...hoppas ni känner det....kram irmeli

Anonym sa...

Du får så gärna ta lite time-out. Men jag kommer att kika in här för att se hur det blir framöver och du skall veta att jag sänder iväg några små änglar till dig och de dina varje dag.

kajsa sa...

Visst är det så! Ungarna är d viktigaste som finns å de man lever för...Men det som är runtomkring är åxå viktigt i den bemärkelse att det tar energi! Jag hoppas av hela mitt hjärta att din mamma blir bättre!/Kram

mimmi sa...

Jag tittar in här då och då och har du skrivit så har du och om inte så tittar jag in igen senare.

Skriv när du känner för det.

Styrkekramar till dig!

Mona sa...

*kramar om*