onsdag 28 september 2011

Idag skiner inte solen...

... och vi har bråkat. Carolina och jag.
Om vad? Ja, som alltid när vi bråkar så är det om såna där små och obetydliga saker som egentligen inte alls skulle vara någe att bråka om... plocka bort den tomma toalettrullen, skölja ur glaset... och annat sånt oviktigt.

Men det går över... vi fixar ju det... pratar ut om det... gråter lite... säger förlåt... kramas... och går vidare. Än om man sen får gå en bra stund med det dåliga samvetet... och "varför kunde jag inte vara tyst??" Som nu... när hon nyss gått iväg till universitetet. Det känns för en mamma, ska jag säga...

Men det är väl så... att man går på en mycket spänd lina just nu.

.......

Carina är tillbaka. Hon kom i söndags. Idag åker vi till mamma. Igår hade hon feber.

Jag drömde om Sven-Erik inatt. Men det får jag tänka bort nu...

1 kommentar:

Anonym sa...

Inte kul att tjafsa med barnen. Det händer i samtliga familjer, men känns säkert extra tungt eftersom du är under lite press just nu. Ja föresten inte bara du situtionen är lika jobbig för C.
Så jag gör som jag brukar, sänder Bamsekramar i massor.
Ingabritt