måndag 11 juli 2011

Det finns någe tryggt med vardagen...

... med jobb, vad-ska-vi-ha-till-middag-tänk, och trötta kvällar. Kanske är det just därför som vardagarna finns, tänker jag nu. Att det är då vi måste fokusera på att få livet att gå ändå... med rutiner och måsten... och oavsett vad. För livet kan bara gå framåt. Skulle det vara "lördag hela veckan" så skulle det nog bli oerhört tufft för många... åteminstone här.

Så jag andas ut lite när måndagen kommer...

..........

Vi hade en bra dag igår... trots att den började med gråt i magen. Carolina och jag "poade" på här hemma, gick och köpte oss varsin glass på OK... och såg på Morden i Midsomer.

Nyss ringde E. (Min sons ex.) Vi har en bra relation, och pratar med varandra lite nu och då, och umgås ibland. Hon kom även på Carolinas student, vilket jag vet Carolina uppskattade mycket.
Det var roligt att prata bort en stund med henne...

Inga kommentarer: