fredag 10 juni 2011

Sköna filtar...

"Några människor kommer in i ens liv & blåser omkull dig. Andra lämnar dig när det blåser som värst. Men några kommer som en lugn sommarvind, & smyger sig omkring dig som en skön filt. Dom kan vara borta under långa tider, men dom kommer alltid tillbaka. Så tag vara på dessa människor. För det är dom som hjälper dig igenom stormarna."

... läste jag om nyss. Visst är det en vacker och bärande tanke?
Hur många många gånger har jag inte tänkt... "hur skulle jag klara det här utan alla dessa människor nu... dessa filtar? Å samtidigt som jag skickat en tacksamhetens tanke dit upp... då jag tror att sådana filtar kommer därifrån.


Var övriga kommer ifrån det vet jag inte...

..........

Det blev ingen bal. Den var igår. Vi satt på balkongen och fikade istället. Å man kan ta studenten ändå...
En dag i taget nu. Carolina är på arbetsintervju... storebror har kanske ordnat henne ett sommarjobb där han arbetar. Håll tummarna...
Jag ska gå och jobba lite på RK.

Ikvälll ska vi mysa lite... och kanske vill hon prata mer om den förestående studenten. Igår var det svårt för henne att prata om den utan att börja gråta. Jag sa: "Men pappa finns med oss ändå, gumman!
Å vi ska göra den bästa dagen iallafall... för han skulle slå någe hårt i huvudet på oss annars... sa jag också.

Inga kommentarer: