lördag 21 maj 2011

En fin dag...

... har vi haft, Carolina och jag.
Varit på Röda Korset och fikat, hittat studentklänning på stan, och en fin väska till den.
Ätit gröt till middag, sett en film tillsammans ikväll, och nu är den fina dagen över.
Tack Gud... och tack Carolina för den goda latten som du bjöd på.

Mamma ringde hemifrån i eftermiddags. Hon fick permission från sjukhuset idag också... och hon var glad över det. Allt hördes bra... hon hade till och med orkat fara och klippa sig. Men min syster ringde senare, och berättade hur rosslig och tungandad mamma hördes när hon sen pratat med henne.
Så antagligen blev det, liksom i morse, mer urindrivande ikväll.


Idag läste jag en intervju med Marc Levengood. Jag har alltid tyckt om honom. En klok "mumintrollegubbe" som tycks ha en aldrig sinande ström av kloka tänk och varma tankar, både för livet, för sina närmaste, och för hela mänskligheten. Å för vilka han utstrålar stor kärlek och omtanke.
I intervjun sa han:
"Det finns mycket som är väldigt sorgligt. Men jag menar att vi som människor inte behöver finna oss i att låta det sorgliga besegra oss, utan att vi kan kämpa emot det. Antingen ensamma eller tillsammans. Å man kan börja i sin närhet, och se till att fok har det bra."

Så precis som jag skrev... kloka varma tänk... och jag kan bara hålla med honom!

9 kommentarer:

STORARTAT! sa...

Jag tänker på er ofta - bara så ni vet!
kramar och allt annat gott...

Ingabritt sa...

Ser ut som om ni fick en bra dag i allt jobbigt. Visst har Mark klok ord, om flera tänkte som han skulle mycket vara mindre svårt. Försök nu ha en bra helg och jag hoppas att inte "lilla mamma" tog ut sig igår.
Kramar i massor
// Ingabritt

bollebygdsbo sa...

Som vanligt har jag inget att skriva - förutom att mina tankar finns hos er alla varje dag.
Önskar er alla mycket kraft och mod, samt värme.

Loppan sa...

Skickar varma tankar till er!
Visst är det en varm och klok man. Tycker också mycket om honom.

Kramar!

Camilla sa...

Mark Levengood är också en av mina absoluta favoriter. Han säger mycket klokt och på ett sätt så att man bara ler!
Ha en fin helg.

Elisabeth sa...

sTORARTAT!: Tack snälla! Omtanke om andra ger alltid bärkraft till de som behöver det.. så tack! Varm kram..

iNGABRITT: Tack snälla! Ja, det är det viktigaste arbetet nu.. att skapa och hitta på bra. När det gäller mamma...ja, det är svårt. Men hon måste få bestämma själv.. och vi kan bara ta en dag i taget. Å du har alldeles rätt om Mark.. mycket skulle vara mindre svårt för många. Var rädd om dig, min vän.. Varm kram..

bOLLEBYGDSBO: Tack snälla! Å du vet.. ibland behövs inga ord. Speciellt inte när man går där bredvid, och håller någon i handen. Så tack snälla I.. Varm kram..

Elisabeth sa...

lOPPAN: Tack snälla! Ja, världen skulle nog se annorlunda ut om vi hade fler Markar här i världen..:) Varm kram..

cAMILLA: Håller med, håller med, håller med! Å hoppas att din helg också har varit fin! Varm kram..

STORARTAT! sa...

STORARTAT! - det är jag det, om du undrar.

Ruta Ett sa...

Jag glömde nog logga ut på min andra blogg. Jag ville bara förklara att AnnaJohanna bytt namn.
Kram och tröst...