söndag 6 mars 2011

Stockholm i mitt hjärta...

... spelar jag för hela huset nu på en söndagmorgon.
Carolina har nyss gått ut med Pontus P, och ute skiner solen.
Vi ska städa och göra fint tillsammans idag... Carolina och jag... här hemma.

Igår var vi på Myrorna. Carolina och jag. Fikade på Coop. Gick förbi mamma och pappa som fick bjuda på nytt fika. Mammas fötter uppsvullna som fotbollar... och pappa ser trött ut.
Men jag lyssnar nu, och håller fast vid de ord Lasse Berghagen sjunger "glittrar för stort och för smått"!
Å vi måste glittra på så gott vi bara kan här hemma... oavsett om det är helg eller inte. Svårt måste hållas borta...

... men som så många helger förr... gud, vad jag önskar att vi inte behövde vara så ensamma. Eller iallafall att jag hade haft körkort... så vi också hade kunnat åka till Raja.

Nu är jag lite stressad... skrivet blir som det blir... men disken väntar! Å glittret!! GLITTRET!!

Inga kommentarer: