måndag 14 mars 2011

"Ja, men jag har solen på min sida iallafalll"...



... tänkte jag imorse, när jag såg ut genom fönstret, och såg vårsolen ge av sina vackraste solstrålar... just till mig, kändes det som.
Fastän fönstren var skitiga... så fanns ljuset där ändå. Å aldrig, aldrig, aldrig, har jag hållit så fast i detta ljus som jag gör nu... för oss.

Mamma tycks repa sig allt mer. Säger pappa, när jag pratar med honom ikväll. Hon är nu inlagd på infektionsavdelningen, och har till och med kunnat duscha idag. Sen har man tydligen frångått hjärnhinneinflammationsdiagnosen, och säger nu att det rör sig om en blodförgiftning. Men blödningsrisken fortfarande stor...

Så... solen har varit på min sida idag. Än om det är med försiktiga bokstäver jag skriver det.

..........

Om en liten stund ska Carolina och jag se "halv 8 hos mig" och gofika muffins.
Det finns ljus att hämta i det också...

3 kommentarer:

Camilla sa...

Halv åtta hos mig är ett riktigt
bra program. Jag har tyvärr inte
haft tid att titta på denna
säsongen, men man kan alltid titta
ikapp sig på tv4play. :)
Ha det gott i solen.
Kram

Kajsa sa...

Kan riktigt ta på oron för din mamma! Av hela mitt hjärta hoppas jag att hon inte har ont och att fått sova gott i natt. Ni finns i mina tankar/Kram

Eleonora sa...

Kram kram min vän!