tisdag 15 februari 2011

Idag är en "bja" dag...

... som min son uttryckte det när han var liten. Å idag SKA det vara en bra dag... punkt och slut.
Eller för att beskriva det bättre, med några rader ur en gammal slagdänga:

"... det som verka svårt igår,
kunde ge gråa hår.
Nu ser jag det sunt,
det var bara strunt.
Ingenting att gå och grubbla på,
det ordnar sig ändå!"

Inte för att det är strunt... utan mer då ett val att försöka hålla somligt ifrån mig!
Men det är svårt, å nästan jävelsvårt blev det när jag läste... "rädd att det rör sig om timmar"... för någon som alltid stått mig nära... och som snart ska dö nu.
Å jag har inte ens Sven-Erik här... som kan lägga armarna om mig och säga: "nog vet du det ordnar sig, gumman!" Han är ju därborta... lyckligt ovetande... och sitter kanske och fikar just nu. Å tack Gud för det... att han inte vet.
Men det är tufft kan jag säga...

Nä, nu var jag där igen... i tänket! Bort med det fort... för idag skulle ju bli en "bja" dag! Precis som igår... ändå. Trots att jag bara köpt en liten pyttig chokladkaka till Carolina som "hjärtepresent". Men ett kort, och en ros... och varma hjärtan här... gjorde gårdagen till en "bja" dag. Tack snälla!


Idag är en "bja" dag! Det ordnar sig ändå...

3 kommentarer:

Ingabritt sa...

Så skönt att du hade en "bja" da. Det hade inte jag störde mig på allt och var som en spottkobra. Tyvärr har jag börjat lite så idag oxå. Så nu är det till att jobba med sig själv. R rår ju inte för sina tokigheter, som egentligen är av oskyldig natur. Fast vissa dar tänder samtliga cylindrar på en gång för mig. Kramar

Eleonora sa...

BJA - må många bjaiga dagar följa!
Kram från Eleonora

Elisabeth sa...

iNGABRITT: Min vän, någon spottkobra tror jag absolut inte att du är... men ibland så orkar man faktiskt bara inte. Rent logiskt så vet vi... de rår inte för... men rent känslomässigt... så har vi stannat kvar i som de personer de en gång var. Då är det lätt att tappa humöret lite... det är fullt förståeligt, och helt okay! Varm kram...

eLEONORA: Ja, är det någe jag önskar, så vore det väl det. Å jag är lite tjurig.. jag lever på hoppet, så hur eländigt det än ser ut... det kommer fler "bja" dagar! Säkert! Varm kram..