onsdag 9 juni 2010

Jag hade skrivit...

... ett helt annat inlägg, men valde att spara det som utkast i stället.

Men vem kan finna något som helst nöje i att skicka elaka och insinuanta kommentarer till oss under anonymitetens skydd? Jag bara undrar hur man som människa är funtad då...?

..........

Carolina har gått till skolan... igårkväll var igårkväll... och hon behövde få gråta. Vi satt en bra stund på hennes rum.

Å jag tycker hon såg lite gladare ut imorse...

Nu ska jag dricka påtår... hämta upp täcket och filten som jag tvättat... och gå och köpa ägg till sockerkakan ikväll. På så sätt så slipper man tänka så mycket...

7 kommentarer:

Renée sa...

Jag har oxå fått anonyma elaka kommentarer till min blogg! Visst blir man så himla arg! Jag blev först ledsen men sen tänkte jag att jag ska minsann inte bry mig. Så om jag får mer sådana så ska jag bara radera dom och skita i det!
Hoppas du inte tar åt dig!
Kramis!

Ingrid sa...

Hejsan Elisabeth och varmt tack för ditt besök hos mig, det gladde mig mycket!

Jag har minsann varit här ibland och läst om hur det går för er, men inte riktigt haft kraften och orken att kommentera. Dumt av mig givetvis. Jag ska inte smita iväg utan en hälsning nästa gång.

Jag förstår att du fått elaka kommentarer och det är verkligen så lågt att göra så, att anonymt komma med nedrigheter och inte kunna stå för det. Hoppas att du kan strunta i det bara.

Ha det så gott kära Elisabeth!
Kram Ingrid

Anonym sa...

Som min då 5-åriga dotter sa när några på förskolan hade varit dumma och orättvisa mot henne.
- "Hon" och "hon" är ena riktiga typer. De bryr jag mig inte om.
Det är precis vad sådana som skickar elaka, anonyma kommentarer är.
Många kramar från Åsa

KreativPeriodare sa...

Åh, så trist.

Man behöver bara vara anonym när man inte vågar stå för vad man skriver OCH då anser jag att man lika gärna kan hålla tyst och inte skriva något alls.

Fegrumpor till de som skriver i anonymt namn och till alla som inte kan stå för sina handlingar. Alla kan vi göra fel men då kan man stå för det också och rötta till det...

Mina tankar finns hos er

Ruta Ett sa...

Jag undrar också hur såna människor som skriver anonyma kommentarer ät funtade. Antagligen är det ensamma, osäkra människor som genom att sänka andra tycker att de själv får bättre självkänsla.
Det är bara synd om dem och det bästa du kan göra är att radera deras inlägg, så fort det bara går. De är inte ens värda att få någon uppmärksamhet alls.
Varför skriva överhuvudtaget om man inte kan stå för vad man tycker? Ynkligt!
Kramar i massor...

Eleonora sa...

Kära hjärtat!
Hjälper just nu min dotter med att "städa trädgården" på hennes koloni inför försäljning och har tillbringat hela dagar där för att klippa och ansa och skura ut huset. Detta tillsammans med sista etappen av min stamrenovering har gjort att jag inte kollat bloggar - ej varit så aktiv - sorry - vet att jag tänker på er båda!!!
kRAMAR

Erika sa...

Som människa är man överhuvud taget inte funtad alls när man går in på en blogg och gör på det viset. Det enda jag kan tänka mig som orsak är en inneboende ilska över sitt eget miserabla liv som tagit över, därmed ser sin chans att få ut sin frustration och vräka det över någon annan... då på din blogg. Naturligtvis finns det andra orsaker också till ett sådant simpelt beteende. Att sedan vara så feg och vara anonym, visar bara på hur den personen är beskaffad upptill. Jag anser att intelligensen är ordentligt under nollstrecket.

Min mamma sa ofta så här: det finns många underliga människor i vår herres hage. Visst gör de det.


Önskar er båda en riktigt fin sommar. Ni ska gå med huvudet högt och verkligen känna hur mycket ni är värda. Den lilla krets av vänner ni har, är ändå dem som betyder allra mest och finns där utan en massa skitprat bakom ryggen, när ni vänder den till.