tisdag 8 juni 2010

Carolina sover...

... och jag vaknade tidigt. Har fikat lite, och varit ner i tvättstugan och satt på tvättmaskinerna. På torsdag har hon skolavslutning, och jag skulle så gärna ha velat köpt henne någe riktigt riktigt fint. Men jag har inte råd nu, så det får bli sen. Hon vet hur stolt jag är över henne ändå.... och kanske kan vi gå och fika. Men hon kanske vill/ska fika med pojkvännen... och det förstår jag ju isåfall. Vi får se...
Min vän M har köpt en avslutningspresent till henne. Underbara människan...

Jag vaknade med bilden och tanken på näthinnan... "undrar om inte SE redan har stigit upp och sitter och dricker kaffe med personalen?"
Jag såg det innan jag ens slagit upp ögonen.
Så det blev fort upp... jag ville inte ha kvar den tanken.

Helgen har varit bra, med mina mått mätt. I söndags kom sonen med familj hit, och jag fick rå om dem lite. Å bjuda på middag...

Annars är det ju mest bara Carolina och jag nu... det blir en lång sommar. Men Leif (Carolinas kille) dyker ju upp lite nu och då... tack och lov.

Skrivet blir lite som det blir nu också... jag vet inte varför. Kanske tycker jag det är lite för kämpigt att skriva om det kämpiga också.

Men nu... tillbaka till tvättstugan! Å tack alla ni som förstår...

3 kommentarer:

~ Hennes Rum ~ sa...

Det kan vara skönt att pyssla lite med tvätt ibland också, känna in den goda doften, känslan ~~~ någonting som bär, där annat känns som det brister, och gör ont...

Varm, och innerlig kram
Eva

Kersti sa...

Många varma tankar från en ganska trött Kersti

Vida sa...

Varm kram och önskan om en fin sommar för er trots allt det andra som finns där..