lördag 16 januari 2010

Idag...



Idag vaknar jag vacker
Idag är jag bra på allt
Idag doftar jag ljuvligt
Idag har jag magisk utstrålning
Idag är jag frisk
Idag har jag fantastiskt hår
Idag har jag skön humor
Idag älskar jag min kropp
Idag har jag perfekta fötter
Idag är jag vansinnigt snygg

Det här är rader som jag en gång hittade i Dagens Nyheter. Då klippte jag ut dem... förstorade dem lite... och tejpade upp dem på toadörren i vårt lilla hus. Varje morgon när man satte sig där, så var det dessa ord som fick bli toalettlektyren. Det gick liksom inte att undgå dem...

För dagen så hittade jag igen dem. Ord som jag saknade... ord som jag behöver än mer idag. Inte för att jag egentligen tycker att jag är så särskilt bra eller vacker... å inte för att jag ser att mina fötter är allt annat än perfekta... å framför allt inte för att jag sen skulle gå omkring och tro att jag är så vansinnigt snygg!! Nej, det är bara så... att jag behöver de två orden "Idag" och "Jag" mer än nånsin... och det positiva tänket däremellan.

Å idag ska jag sätta upp dem på vår toadörr igen...

Annat skriv får vara nu känner jag... för ord som gör ont, får inte finnas plats för just nu. Idag är det lördag, och jag ska hitta på någe kul med Carolina...

Idag vaknar jag vacker...



7 kommentarer:

Unknown sa...

Ja !!! Du är skapad unik och vacker... det finns en fortsättning.. stor kram

bollebygdsbo sa...

Väldigt bra rader att läsa på morgonen!
Önskar dig allt gott idag och alla dagar.
Kram

Anonym sa...

Läste precis i morse om vilka ord vi använder om oss själva, och innebörden i att hela tiden se på oss med ögon, som inte vacker, inte snygg, inte snäll, osv..precis det du skriver om är det du behöver..ord som beskriver dig som den underbara fantastiska människa du är. Det är inte alltid lätt alla dagar att se eller känna det, men du är du, fantastisk precis så som du är. Påminn dig gärna om det varje dag med orden på toadörren :) smart av dig tycker jag. Läste också om en man som tyckte en kvinna var så vacker och attraktiv tills hon berättade om alla sina fel...då blev hon inge attraktiv längre, även om han i första anblicken såg en väldigt attraktiv människa i många bemärkelser. Varmaste goaste kramar till en fantastisk E idag //Di

Laila sa...

Du är visst vacker!!!
Ställ dig framför en spegel och säg högt att du är fin Elisabet!

Jag hejar på dig! Det var underbara ord

Tussegumman sa...

Du är både bra och vacker och en fantastisk mamma! Det är viktigt att du påminner dig om det! Önskar dig en härlig dag med Carolina. Lite gofika på ett cafe och ströva omkring och bara vara. Ta hand om dig min vän/många kramar från Tussegumman

Bloggblad sa...

Heja, heja!

Elisabeth sa...

tILL ALLA: Om ni inte visste det redan... NI är vackra!!!
För människor som ger omtanke till andra... som ni gör... ja, de är de vackraste! Tack snälla ni... och en riktigt varm kram till er alla!