tisdag 3 november 2009

Idag skulle jag inte...




... vilja vara ensam. Jag skulle önska att det dök upp en hel armé av roliga, snälla, förstående, påhittiga, och kramande människor. Kom med input. Input för någon som inte vill sitta fast vid en dataskärm, och stryka med fingrarna på skärmen... stryka pekfingret över hans näsa... sådär som hon har gjort så många miljoner gånger förr. Fast då inte på ett foto...

Igår gick det bra. Då gick det både att diska, gå ut med en Pontus P, handla mjölk, städa skafferiet, och att prata lite med pappa när han kom förbi med lite fisk. Mitt i dagen gick det bra när Carolina kom hem med kompisen Ina, hämtade Pontus... och de gick iväg för att plugga matte, och äta middag hos Ina.

Igår kväll gick det bra. Med Simon och Tomas som sällskap på tv:n...
Men idag går det sämre... och jag vet inte riktigt varför?
Idag skulle jag inte vilja vara ensam...

..........

Men jag ska träffa samtalskontakten på psyk idag... så det blir bra. Å än om jag tycker att det känns både motigt och gruvligt just nu... så är det ju en människa att få vara med en stund. Å få prata om viktigt och svårt med.

Sen ska jag hitta på någe att göra... städa någe skåp kanske.
Allt för att inte fastna framför någon dataskärm... och sitta och stryka hans näsa.
Inte idag...

9 kommentarer:

Eleonora sa...

O så klokt du resonerar! Att bara sitta framför dataskärmen kan vara så ICKE kreativt. Bra att hålla igång med städning, promenader och för att inte tala om bakning! En härlig bulldeg i händerna är inte fy skam.

Även om det är jobbigt att gå tillbaka i tiden och prata med din kontaktperson, så gör det nytta. Hon får dig väl att se på saker på ett annat sätt, så att du kan ta dig ifrån ihärdiga tankar som spökar i huvudet. Lycka till med besöket önskar jag dig i alla fall.

Idag är jag gladare och ska nu pinna iväg till fotvården - det gillar jag för det är såå skönt!

Tack för samtalet igår. Härligt att höra din röst igen. Kramisar

Annela sa...

Vissa dagar är såna bara. Jag hoppas din träff idag blir givande och inte så tung. Prova att chatta med någon över MSN Messenger. Det brukar hjälpa mig och känns som om man hade nån bredvid sig. Maila mig om du vill veta mer om MSN, annars kanske Carolina vet.
kramar,vännen...

Anonym sa...

Åh så väldigt-otrolig-jättegärna jag skulle vilja ta en prommenad med dig idag. Gå in på ett trevligt fik och ta den smarrigaste bakelsen och det godaste kaffet och bara prataprata.

Jag skulle vilja lägga armen om er båda och ge hjärtekramar.

Jag skulle vilja skratta ihop med er och även gråta tårar ihop...delade bördor är lättare att bära.

Käraste vännen alltid!
Stora varma hjärtekramar

Bloggblad sa...

Jag hoppas också att du kan hitta ditt sätt att acceptera vardagen hos din terapeut.

Läste reportaget om den trevliga utflykten, trodde först när jag såg det fina fotot på SE i övre inläget att det var taget långt före sjukdomen... så glad och trygg och säker han ser ut! Ser inte alls påverkad ut.
Det riktigt känns att han trivs med det liv han lever, även om han förstås hade valt det gamla om han hade kunnat.

Ancan sa...

Underbar bild!
Förstår att du är svag för den tjusiga killen :)

BTW - jag har mailat till dig.-
Tack för ditt inlägg i min blogg.

trollmor sa...

Det här har ju verkligen varit en mörk och tung novemberdag. Helst skulle man bara få sudda bort dessa dagar. Lusten till att få något vettigt gjort vill inte infinna sig.
Det blir ju för sjutton aldrig ljust ute.
i morgon kanske det känns bättre.
Vi får hoppas det.
Det är ju också så att vardagen kan man bli spyless på även om den är bra.Det är så många faktorer som spelar in.
Vi får hoppas att det blir bättre i morgon.
Vi får drömma oss iväg till något trevligt.
Stor kram på dig
ewa

Kersti sa...

Heja, du är fantastisk. Kram

Tina sa...

Hej vännen!
Jag tycker det är jätte bra att du får en kontakt på Psyk!! Det är jätte viktigt att få bearbeta alla tankar, känslor & funderingar. Hoppas din kontakt är utbildad inom KBT, för det vill jag verkligen rekomenderar dig!!!!! det är en fantastisk behandling!!!
Jag finns med dig i hjärta & tanke.
Många kramar till dig från tina på bloggen
* Livet är här & nu *

Samtal från min trädgård sa...

Håller med Annela om att försöka chatta med någon, och gärna någon du känner. Jag gör det själv på Facebook, men har inte kommit mig för på MSN, men min dotter gör det för fullt. Men vi kanske ska gå en liten kurs?
Kramar till dig!