söndag 4 oktober 2009

Skulle jag inte ha velat...

... slå klackarna i taket, jag med! Skulle jag inte ha velat dansa tills klockan slog långt över midnatt? Skulle jag inte ha velat äta gott och flott? Skulle jag inte ha velat skratta och glömma lite? Skulle jag inte ha velat....
... men jag hade inte råd.

Igår var vi på barnbarnskalas hemma hos Jonas (sonen). Pappa var snäll och hämtade oss... Min syster och hennes man var där en stund, liksom min bror med familj. Även min systerdotter med sambo dök upp.... och jag vet att lille David tyckte att det blev en riktig superfödelsedag!

Idag har jag gjort en köttgryta. Idag har jag tvättat. Idag blev jag bjuden på fika av min syster, när vi tillsammans besökte mamma en stund på sjukhuset. Idag blev ikväll... och nu ska jag och Carolina se "Top Model" och fika...

Imorgon väntar utvecklingssamtal med Carolina på skolan. Imorgon har jag lovat att komma upp till mamma. Imorgon blir det nog gårdagens köttgryta till middag...

Imorgon skulle jag ha velat..... så mycket.

7 kommentarer:

Anonym sa...

nej,förmodligen skulle du inte vilja det!

Christina sa...

Kramar Om

Nina sa...

Kraaam på sig!

bollebygdsbo sa...

Kan vi göra en "deal"?
Om du tar hand om dig så tar jag hand om mig. *ler*
Du förstår nog vad jag menar.

Tack för dina ord hos mig.
Du har rätt att det ena inte behöver utesluta det andra.
Tycker att Carpe Diem förlorar lite på att använda överallt och i alla sammanhang. Blir ju så med allt som används i tid och otid.
Rätt använt är det så bra ord.

Ancan sa...

Ingen ide´att trängta efter sådant man inte kan nå för tillfället.
Däremot är positiva drömmar helt ok :)

Men varför sörja det man inte har, när man kan glädjas åt det man faktiskt har? <3

Du har en stor släkt att glädja dig åt.
En släkt som verkar bry sig om varandra...

Eleonora sa...

Vilket trevligt kalas du varit på! Jag förstår att lille David blev glad att så många kom och uppvaktade honom.

Bra att du fått gnistan att fixa och dona i hemmet, att laga en god köttgryta (som nästan bara blir godare dagen efter) och att mysa med kul TVprogram. Det är det enkla i vardagen som är det bästa. Kramar till dig denna måndagsmorgon

Elisabeth sa...

cHRISTINA: Å jag kramar om tillbaka...

nINA: Kram tillbaka...

bOLLEBYGDSBO: Jo, nu blev jag tvungen att le... jag förstår precis! Du har ju helt rätt... Carpe Diem ser man ju nästan överallt, men Crea Diem är mer ovanligt! Kram..

aNCAN: Nä, trängta gör jag nog inte... det är nog mer åt önskedrömhållet, tror jag!
Jo, jag tycker nog att man kan få sörja det man inte har - om man samtidigt också kommer ihåg att glädjas åt det man faktiskt har. Det ena behöver ju inte utesluta det andra.. känner jag. Jo, jag har en stor släkt. Kram..

eLEONORA: Jo, han blev väldigt glad... både för besök, och presenter! Men den där gnistan... åh, men jag skulle behöver mycket mycket mer av hemma-göra-fint-mysar-gnistan!! Jag orkar ju inte så mycket åt gången.. Kram..