tisdag 6 oktober 2009

Ett kort samtal...

... alldeles nyss. Som man både vill skratta och gråta åt....

"Ja, hej... det är jag" sa jag. Alltid hurtigt.
"Ja, jag hör väl det" svarade han. Glatt.
"Jaha, och vem hör du att det är då?" frågade jag.
"Ja, det är.... motparten!" sa han. Bestämt... det visste väl han!!
Då skrattade jag.
Då skrattade han.
"Ja, det har du alldeles rätt i" svarade jag.
"Ja, det vet jag väl" sa han.
"Hur mår du då?" frågade jag.
"Ja, men nog mår jag väl bra.... men jag håller på att äta jag" svarade han.
"Nä, men o så ringer jag och stör... men då kan jag ringa dig senare istället" sa jag.
"Ja, det tycker du att jag kan göra" svarade han. (Med omkastade ord...)

Så ett kort samtal där "motparten" fick sig ett gott skratt... samtidigt som det ju alltid är svårt att höra hans röst. Det väcker så mycket.
Men det är ju så det är nu.....

7 kommentarer:

bollebygdsbo sa...

*ler*
Jag började också skratta när jag läste.
Tur att man kan skratta ibland också, även åt allvarliga saker.

Kram

Diverselådan! sa...

...och han var glad och skrattade och kände igen dig.
Det kändes väl bra?
"Motparten" var ett mycket bra uttryck.
Kram från Annette

Ingrid sa...

Det var väl en trevligt samtal, där du gjorde SE glad. Han kände ju igen sin motpart och var glad och nöjd med det och själv fick du dig ett gott skratt.

Många varma kramar!/Ingrid

trollmor sa...

Jag ler åt konversationen. Han är smart för han vill inte erkänna att han inte kommerpå riktigt vem han pratar med.Tvär var in till stan och inhandlade skor och jacka. Insåg att hålen i mina vinterkängor inte var så lyckade om det nu i morgon ska bli snö och blött.
Hoppas det blir bra med din kontakt du ska få.Eländigt att det ska ta sån tid att fixa fram sånt.
Må så gott och var rädd om dig. Tänk på att du är unik och värdefull för många.
Kramis ewa

Tina sa...

Hej Elisabeth! ( minns ej hur du stavade ditt namn :)
Fniss.. ja, det va ett mysigt samtal! Jag ska ta mig en runda & läsa på din blogg så jag får en större helhet =)
Tack för din fina hälsning hos mig.. gjorde mig glad =)
Hoppas du mår bra & att du får en bra Onsdag! Kram Tina från
Livet är här & nu

Eleonora sa...

Men det är ju för underbart att han är glad och kan skämta. Och roligt var det att läsa. Ett litet rart minna att bevara. Kram kram

Anonym sa...

Det kändes väl skönt!?Du har en underbar blogg som verkligen berör.Önskar jag kunde hjälpa dig lite.Kram Ann