tisdag 27 oktober 2009

Det får bli...

... mycket mys nu. Åt julehållet lite...
Imorse blev jag bjuden på kaffe på säng av Carolina. Vi tände ljus, fikade tillsammans på sängen, och lyssnade på julmusik.
Det är så man måste göra nu för att hålla det gråa och tunga borta. Både det som finns inne, och det som finns ute... mysa tillsammans.

Carolina har höstlov, och jag vill att det ska bli en bra vecka för henne. En vecka som hon får vila, mysa, och må bra i....

Igår eftermiddag var hon hos kompisen Ina igen. Å de hade ätit kycklingfilé, och sett på "Trollet i parken"... mys hade de haft.
Idag ska vi gå ner på stan och se om vi kan hitta en vinterjacka till henne. Hon har gått omkring i min höstjacka länge nu... och sen så ska vi naturligtvis gå och fika. Mys det också...

Så tisdag blir en bra andra mysdag....

4 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Tårarna rann när jag såg din lilla film...

Det har funnits stunder då jag inte hade tvekat att vilja detsamma. Men glad är jag ändå att jag orkat ta mig igenom det. För min lilla familj skull...

Varmaste kramarna till dig vännen

trollmor sa...

Tror jag ska flytta hem till er era myspysar.
Här är jobb som gäller.
Det är härligt att ni kan mysa på som ni gör.Mys för mig med.
kram ewa

Pärlan sa...

Bara mys på så mycket ni kan det gör gott i själen.

Snart är det jul och tiden innan är en riktig mysaretid.

Önskar er allt gott
Kram

Elisabeth sa...

dUBBELÖRN: Ja, min vän... och samma här! Precis i varje bokstav du skriver... samma här. Kram..

tROLLMOR: Du, det är bara att komma! Å jag hoppas verkligen att du får mycket mys du också.. du behöver det! Kram..

pÄRLAN: Ja, vi håller på att bli riktiga myspysar! Det är ett mycket mycket effektivt sätt att överleva på också. Å jag kan bara hålla med dig.. en riktig mysaretid väntar! Kram..