tisdag 4 augusti 2009

Har du visor, min vän....

Händelselösa dagar är inte så mycket att skriva om.... dagen idag har mest bestått av vardagliga bestyr, och mycket tänk. En trist dag, skulle jag vilja säga.
Men vi har avslutat den med allsång på Skansen, och en brittisk deckare. Jag och Carolina.
..........

En av de vackraste visor jag vet.... med en text som ger input... om hur viktigt det är att leva nu!

Har du visor min vän

Har du visor min vän, sjung dem nu!
För nu är tiden då visor ska sjungas
och den som ska sjunga är du!
I morgon är kanske för sent, min vän.
Så synd om de sånger som aldrig blir sjungna!
Så tala inte om visor med mig.
Lå-t visorna tala för dig.

Vill du älska min vän, gör det nu!
För nu är tiden för kärlek inne
och den som ska älska är du!
I morgon är kanske för sent, min vän.
Så synd om den längtan som aldrig har vågat!
Så tala inte om kärleken.
Lå-t kärleken tala min vän.

Vill du leva ditt liv, gör det nu!
För nu är tiden då ditt liv ska levas
och den som ska leva är du!
I morgon är kanske för sent, min vän.
Vem bryr sig då om vad du drömde och ville?
Så vänta inte på någonting sen.
Det är nu du ska leva min vän!

3 kommentarer:

trollmor sa...

Japp,det blev Nolia igår.Vi skulle se på badrumsinredning, men huvva så dyrt det är.Köpte bara en rödbetsmarmelad som är så god.
Måste kanske dit igen för jag ska ju investera i en overlocksmaskin och hann bara med ett märke.Känns rätt bra nu när allt här hemma håller på att lugna ner sig.
Det verkar bli fint idag med,har längtat efter värmen.
Må så gott
Kram ewa

J E N N Y sa...

SVAR: Åh tack så mkt! Blev den nästan rörd av dina fina kommentar :)

Kram!
Jenny/Blue Dreams

Ingrid sa...

Nog kan det kännas så ibland att livet består av en räcka trista och händelselösa dagar, men det kanske måste vara så, för att vi rätt ska uppskatta de trevliga och glada stunderna.

Vi satt också och såg på Allsången och sedan Foylés War. Få se vad de hittar på nu när Allsången är slut?

Hoppas du får en fin onsdag!
Kram Ingrid