tisdag 16 juni 2009

Putsa fönster...

... kan det finnas någon som tycker att det är kul? Jag tycker då inte det...

Men när ens mamma ringer och frågar om hjälp... om man "nångång när du får tid" kan komma och hjälpa henne putsa fönster så att hon "får lite sommarfint"... då gör man det. Oavsett vad ...

Så sagt och gjort... idag har jag och Carolina varit och putsat fönster, och gjort sommarfint hos mamma och pappa.

Det blev den bästa "göra sommarfina-dagen" jag haft på länge! Att att se hur glad mamma blev över det sommarfina, och att "nu skulle hon bara sitta och njuta ikväll", och höra pappa tacksamt säga "ja, du hjälpte ju mig också... nu slapp ju jag".... det gav en helt ny dimension åt det här med fönsterputsning, och att göra sommarfint. Att ge glädje med fönsterputs... tack Gud, för att jag kunde glädja dem med det pyttiga...

Men.... den nya dimensionen följde då INTE med hem!
För mina fönster, dom får vackert se ut ett tag till... typ!

..........

Pratat med SE i eftermiddag. Han lät som vanligt glad... och skrattade åt det mesta jag sa. Å vi pratade mest om vädret. Som vanligt det också...

..........

Nu ska jag dippa på soffan...

3 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag träffade min fönsterputsare idag... och hörde mig fråga om han har samma mobilnummer... förmodligen kommer jag att räkna över slantarna och inse att 19 fönster är 19 fönster... och inse att det är värt en del.

Ingrid sa...

Jag har lite dåligt samvete för att jag inte putsar fönster utan går och pysslar i trädgården i stället nu när det är soliga och fina dagar, men med åren har jag lärt mig att prioritera.

Den dagen jag tycker att fönsterna ser så lortiga ut att jag själv blir störd av det åtgärdar jag det, men inte förr!

Ha en skön dipp där på soffan!
Kram Ingrid

Anonym sa...

Som Bloggblad säger....tidigare då, innan jag flyttade hit till Karlsdal i november har jag aldrig haft 3-glas fönster.
I huset hade vi 30 fönster (vanliga 2-glas rutor...) jag betalade glatt 500:- för att få alla rutor putsade två gånger om året.
Nuförtiden svischar jag bara runt fönstren och tvättar lätt av hela lägenheten på några timmar. Underbart är det.

Ta du det lugnt på soffan, det är du värd! Kram