tisdag 5 maj 2009

Just precis nu...

... i det lilla ljusaste ögonblicket. Finns lycka här inombords. Bara för att jag ser bilden framför mig... ögonen som kommer att börja glittra snart.... Carolinas.

"Ja, ge det här till Carolina, säg till henne att köpa sig nåt litet fint att ha på sig till examen... tror du att man får nåt för det här?" sa hennes morfar. Sträckte fram 500 kronor. Alldeles nyss var han förbi.
"Ja, jag..... ja, nu vet jag inte vad jag ska säga..." var allt jag kom på att svara. Kände klumpen i halsen.

"Ja, men jag sa ju det... säg till henne att köpa sig nåt fint till examen!" sa han.

Men jag är glad nu.... jag vet ju hur oerhört mycket det betyder... för henne är det ju som att få en miljon... minst! På många sätt....

Just precis nu.

10 kommentarer:

trollmor sa...

Se där, det kanske kan ordna upp sig lite grann eftersom. Förstår att det värmde ditt hjärta.
Hoppas innerligt att det ska ordna sig till det bästa.
Kramis ewa

Eleonora sa...

Det var mycket vänligt av morfar att tänka på Carolinas examenskläder. Det är ju inte många män som ser vad vi kvinnor har på oss - dom tycker allt är fint. Det blir roligt för Carolina att kunna gå och shoppa!!
Ha det gott kära vännen och kram

Gisan sa...

Åh så roligt för Carolina och även för din skull. Du får ju se glädjen i Carolinas ögon :-) Kramar...

Tussegumman sa...

Elisabeth min vän vad härligt med en sådan morfar som förstår och praktiskt kan hjälpa henne. Det finns så mycket fina kläder att köpa nu. Önskar dig allt gott min vän. Jag har varit i Norge på konfirmation och kom hem igår. Ni båda finns i mina tankar/Många kramar till dig och Carolina

Nilla sa...

hejsan

Jag läser ofta Din blogg, den är mycket kärleksfull och gripande. Hoppas att Ni får en bra vår och att Carolina hittar något riktigt fint till sin examen.

Många kärleksfulla tankar till Er alla i familjen.

Kram
Nilla

Nina sa...

Så rart av morfar!

Kraaam!

Ancan sa...

Vilken rar far du har!
Och fast jag vet er situation så hoppas jag du har orken att se de fina människor du ändock har omkring dig.
Hoppas de kan hjälpa dig att orka, och att inse att kärlek räcker till mååånga, på många olika sätt!!!
Kram på dig!

Bittan sa...

Vilken lycka det måsta ha varit för Carro o få dom pengarna.Han tänker allt mycket på Er i alla fall. Vilken hur att detta kom nu när jag inte kan komma upp just nu.
Många kramar från Götet

Kajsa sa...

Men vilken snäll morfar! Det är mkt pengar! Jag förstår att ditt hjärta nästan brinner nu. STOR Kram

fideli sa...

Så roligt och jag vet vad det betyder, bara att få se sitt barn glittra av glädje kan skingra de mörkaste moln. Kram till dig