onsdag 6 maj 2009

Jag tänker på Allan...



... Svensson. Hans citat i Svensson, Svensson: "Är magen glad, är människan glad!"

Å visst håller jag med om det.... att det är viktigt att må bra i magen, men det ger också ett vidare tänk... vikten av att må bra på hela insidan.

Å vem bär ansvar för att jag ska må bra i magen? Vem har ansvar för att jag ska må bra på hela min insida?

Jag själv! JAG måste söka det som saknas, och som jag behöver... jag måste finna det som får mig att må bra... och jag måste se, och välja bort, det som inte gör det.

Enkelt? Nej, inte alls! Men det är en liten bit på väg att börja kunna tänka åt det hållet...

..........

Idag har jag haft besök av mina föräldrar...
Imorgon ska jag följa med SE och fika i kyrkan...

11 kommentarer:

Anette sa...

Just så är det, och insikten om det är ett jättekliv :)

Kram och hoppas att ni får en trevlig fikastund imorgon.

Anonym sa...

Ja precis så är det. Jag tror du är på mycket god väg att finna vad som är bra för dig och vad som för dig framåt. Kram Nalle

Kersti sa...

Hej vännen. Jag är kvar, sitter i hörnet, märks kanske inte mycket just men har inte försvunnit. Ville bara att du ska veta det. Kram

Johbur sa...

Det tror jag också! Men att hålla magen glad kräver som du menar disciplin. Det kräver att man tar in det fantastiska livet trots allt har att bjuda och att man insuper det med full styrka. Svårt när styrkan fattas...

Men jag ska försöka tänka som du att styrkan kanske ligger i att i alla fall lyckas tänka just så. En början.

Kram från Johbur som glömmer djupandas

Gisan sa...

Så mycket bra tänk här :-) Du tar steg i rätt tiktning nu. Roligt med besök och sen fika med SE. Kramar...

Bittan sa...

Du har så rätt så detta om magen. Hoppas Ni hade en bra stund igår när Britt o Ivan var på besök. Sedan önskar jag dej en bra stund i dag när du skall på fika med Svempa

Kram

Eleonora sa...

Du verkar tänka i nya banor min vän. Bra, endast du själv kan veta hur du vill/önskar/försöker framleva livet med den nya insikten. Sköt om dig och stor kram

Daniel sa...

Insikit e guld värd-

enjoy maten i kyrkan!

trollmor sa...

Du har så rätt i ditt tänk.
Precis så är det.
Nya vägar ska sökas och trampas med dina fotspår ,en del vägar är bra och en del mindre bra.Det enda viktiga är att väljer en väg och är den inte bra så finns det andra vägar och efter ett tag så vet man nog vilken väg som passade bäst och prövar man inte vägarna så står man helt stilla.
Ha en go och skön dag
Ska nu kolla "the busstime"för lördagen.
Kramis ewa

kicki sa...

Va mysigt för Carolina med lite extra pengar, och vilken gullig pappa du har...
Blev det en fin fikastund med din SE idag. Här har regnat mest hela dagen så idag har det varit en deppdag...
Ha det så bra min vän och tack för dina fina ord. Kramen

Gisan sa...

Tittar in med en "hög" kramar...