fredag 8 maj 2009

Hade ju så mycket...

... mer viktigt att skriva, både om dagen igår, och dagen idag.
Men jag har ingen ork just nu...! Kanske imorgon, eller på söndag.

Men jag måste iallafalla skriva om denna underbara bloggvän som har gett en stadsböna som jag Lantluft! Hon som jag pratade med nu på morgonen... hon som fick mig att skratta hjärtligt... hon som hade ord till tröst och pepp... hon som kom med något som gav bärhjälp för minnet av gårdagen. Tack, min vän...

Livet är verkligen också en gåva... som kommer med sådan vänskap.
Det är väl då verkligen ett bönesvar om något?? Tack Gud...

Nu ska jag dippa lite på soffan...!

7 kommentarer:

Gisan sa...

Så roligt att du får nya vänner genom bloggosfären. Vänner kan vi aldrig få för många av. Vänner som ger glädje är guld värt. Kramar...

trollmor sa...

Hej vännen ! Förstår om du inte orkar. Självklart vill jag komma på fika det ska du inte behöva be om två gånger.Jisses så trött jag är efter begravningen och allt stök med den. Har varit som en duracellkanin sista dagarna men även dom tar slut nån gång ..ha ha nu fick jag till det.
Nu är det bara morgondagen som ska fixas för . Håll tummarna för det ska bli bra väder.
Ha det så skönt i helgen
kram ewa

Ingrid sa...

Så härligt det låter Elisabeth och så underbart att du kunde få en trevlig stund med din bloggvän.

Tack för din kommentar hos mig! Jodå maken fick saffranspannkaka med sylt och grädde till kaffet idag och det var populärt.

Vi ska åka till Stockholm på måndagkväll och så vidare till Sicilien på tisdagsmorgonen. Jag fick just ett mail från vår dotter att hon lyckats få ledigt nästan hela veckan vi ska vara där och det gläder mig verkligen.

Och jag har inte bara Eva och hennes familj att hälsa på utan även en bloggvän som är bosatt där och vi har bestämt att vi ska träffas. Jag ser verkligen fram mot det.

Många varma kramar till dig! /Ingrid

Anonym sa...

Min kör jag var med i flera år kommer till Umeå den 24 maj kl 11 i Backens kyrka. Är det så att du och Carolina har möjlighet att gå, tycker jag absolut du ska göra det, för där kommer du att finna kraft som bär dig och C genom dagen! De heter Specra Gospel och är en kör i från Sundsvall, de går inte att beskriva dem, dom måste höras och ses...Varma tankar till dig! Kraaamar i massor

Di sa...

Di var det som skrev nyss..Kraaaam

Eleonora sa...

Heter man Elisabeth har man bra tänk och din bloggvän är också begåvad med en stor del av detta! Så trevligt att höra att morgonen förde med sig glada skratt. Mera sånt´! Dippa du närhelst du behöver! Varm kram

Daniel sa...

Härligt med fina bloggvänner som får en att skratta i allt elände.

Därför blir jag glad varje gång jag går höra att jag fått någon att le eller skratta i bloggvärlden!