onsdag 27 maj 2009

Det blev ingen trädgårdsdag...

ute hos SE igår. Jag hade fattat fel... den var i förrgår, måndag.Det var bara att bita i "suräpplet"... men å andra sidan, jag mådde ändå inte så bra den dagen, så det var nog lika bra det! Jag hade helt enkelt tagit mig vatten över huvudet... trodde i min enfald att jag skulle kunna göra ett "tvärryck", med städning, putsa köksfönstren, tvätta, prata med soc, gå hundpromenader, handla.... ja, alltihop skulle jag hinna, och jag gick ut stort på måndagmorgon. Behöver jag skriva att det var dömt att misslyckas? När eftermiddagen kom så satte jag mig bara i soffan och grät åt alltihop... och då var det riktigt eländestungt. Men nu... ja, kanske lärde jag mig ändå något av det! T ex vikten av myrsteg...

Tisdag blev en bättre dag. På många sätt.
Jag pratade länge med SE i telefon...
Vi blev bjudna på middag hos min bror F....

Men jag skriver om det senare... för alla "prat" med SE är viktiga att minnas. Å att bli bortbjuden på middag... det är livlinehändelser. Vi kommer ju inte iväg på så mycket nu...

5 kommentarer:

Eleonora sa...

Så trevligt att bli bortbjuden på middag. Jag älskar att få gå bort och äta middag! Härligt att slippa laga mat själv för en gångs skull och roligt att få samvaro med andra runt matbordet. Ni kommer att få en trevlig stund. Ha det så gott och kram

Dubbelörn sa...

Härligt vännen att få sätta sig vid dukat bord :).

Soliga o varma kramar

Ancan sa...

Jag känner så väl igen det du beskriver, när man verkligen VILL göra så mkt, så som man orkade tidiagre, innan världen omkring en förändrades, och inget blir som det längre var:-)

Härligt med middag för er - är så glad för er skull.

Gisan sa...

Ja det är viktigt att ta lagom steg för att orka med. Men middagen låter ju verkligen som ett trevligt inslag. Kramar...

Anna-Carin McManus sa...

Hej,vilken bra sida!Du och jag har samma tänk. Förstår att ditt liv varit tungt.Hoppas du fått lite andrum nu när din vän har fått hjälp.
Ja, man kan bara åka med och se var man hamnar, oftast blir allt bra.
Jag har aldrig varit med om att ingenting löst sig.
Vi kan nog få utbyte av varandra.
Vänliga Hälsningar
Anna-Carin McManus
www.mcmanus.nu/blogg/