måndag 27 april 2009

Magiska ögonblick...



... ska man bevara för livet.
När jag stod där på perrongen och väntade på henne... solen. Hon som jag aldrig mött i verkligheten, hon som jag bara lärt känna genom det skrivna ordet, hon vars hjärta mött mitt långt före nu.... jag drog in den varma vissheten i den kyliga morgonluften... jag skulle möta en vän.
Fastän jag frös lite om fötterna och Pontus P ville protestera mot väntetiden...

Å när jag såg henne komma gående längs perrongen.... kramen som följde.... leendet och värmen... orden som kändes överflödiga... Pontus P som hoppade av glädje... då kände jag det mitt hjärta vetat så länge.... jag hade mött en vän.

Ett magiskt ögonblick. Som jag ska minnas så länge jag lever....

..........

Sen blev det en helg full med magiska ögonblick! Prat med presenter fredag förmiddag... blev solbjudna på Tapas-restaurang på fredagkväll, där vi också mötte Nalle (bloggvän det med!), en konstnär Carra och en musiker Håkan ... en Håkan, som vi sen alla blev hembjudna till på lördagkväll. På söndag eftermiddag blev det ännu mera sol.... med prat och prat. Å när söndagkväll kom, så gick solen i moln.... både bokstavligen och andligen. Hon åkte hem....

Idag är jag slut på. Men det får vara så då ett tag.... för minnet, att en helg få umgås med några andra än oss själva... att få möta denna värme och omtanke... det kommer att bära både mig och Carolina länge.... länge.... länge!

Så hur sorgen än ser ut.... att vara en verklig vän... är det som bygger den bro som tar en över och igenom! Så är det...

13 kommentarer:

Anonym sa...

Det var jättetrevligt att träffa dig och Carolina.
I sommar(sensomamr blir det nog) ses vi igen, då hoppas jag att ni vill vara med på det roliga upptåg som Håkan och jag skall ha i Umeå.


"Solen" sitter fortfarande på tåget.
Ni hade verkligen soligt ute. Hade behövts lite andra kläder:)
Men man vet ju aldrig sånt i förväg.
Ha det gott kära Elisabeth,hälsning och kram till Carro också.

Kram Nalle

Di sa...

Åh vad kul att ni har haft det så härligt tillsammans! Visst är det härligt med vänskap! kramar

Eleonora sa...

Du har haft en underbar helg kan jag förstå. Något så underbart att det stämde mellan er precis som ni hade trott och att det blev så mycket trevligt som hände. Jag förstår att du nu är slut till både kropp och själ efter en så händelserik helg. Att helgens begivenheter givit dig och Carolina en stimulerande skjuts framåt - är bara att lyckönska.

Ha det gott kära vännen och stor stor kram

Bloggblad sa...

Det låter härligt med er träff! Skönt med såna pauser att samla kraft ifrån.

Jag tänkte på dig i morse när jag läste den här artikeln:
http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=5148753

✿Ewa sa...

Underbart!
Det värmer även mig att ni har haft det så fint i helgen.

Varmaste hjärtekramar

Christer sa...

Så roligt att ni fick en sådan trevlig helg med umgänge, god mat och sol!

trollmor sa...

Så roligt ,så underbart. Blir alldeles varm i mitt hjärta när jag läser om din helg.
Det är så väl undt dig alltihopa.
Blir så glad för din skull.
Njut av dina nya fina minnen i helgen det kommer säkert nya trevliga stunder för dig det är jag övertygad om.
Stor kramen ewa

Vida sa...

Vad härligt med sol och vänskap!

Kramar från Liv

Kersti sa...

Jag förstår att ni haft det helt underbart. Vänner finns och änglar, visst är det så. Kramar i mängd

Fresia sa...

Låter som att du haft en ljuvlig helg, underbart för dig.
Kanske kanske livet åter börjar le lite försiktigt nu. Vi får hoppas.

Ha det gott å kram

Gisan sa...

Tack min vän för denna helg med vänskap, sol och värme! Idag är jag lite mör efter min resa hem. Men leendet på mina läppar finns där hela tiden. Till Umeå kommer jag återvända helt klart. Till min fina vänner och även den stad som jag blev så förälskad i. Stora kramar...

Johbur sa...

Ditt stora hjärta måste vara fyllt av vänskaper lika glada att du är deras!

Kramar Johbur
(som av misstag blandade ihop dig med en änglamamma med samma namn under en av dina kommentarer. Förlåt! Ändrade svaret...)

Bloggullet sa...

Så underbart det låter när du berättar om att träffa en vän som du redan visste var en vän.
Och att bloggar kan ge såna soliga stunder.
Kram