torsdag 9 april 2009

Idag...



-Idag kan du glädja en annan människa..
-Idag kan du hjälpa en annan..
-Idag kan du leva så att kanske någon i kväll kan tacka för att du finns till..
Så dagen idag är en betydelsefull dag... den är din.

Igår var en sådan dag. En dag då jag, när kvällen kom, kunde tacka för att hon funnits där för mig... en dag, så betydelsefull och livbärande för mitt liv just nu.

Att få bli bjuden på lunch, sitta och skratta åt bara tokigt, känna klumpen i halsen för annat, prata om viktigt och oviktigt, gå på stan och fundera hur vi kommer att spendera våra 10 miljoner som vi snart ska vinna (!), åka bil, handla påskgodis, få påskpresent.... ja, det är väl att leva så... att vara en vän.
Så Ewa.... tack för att du finns.
Det var den roligaste dagen på länge...
..........

Dagen idag är en betydelsefull dag.... den är din. Med de orden önskar jag alla en riktigt varm och fin påskhelg.

9 kommentarer:

Gisan sa...

Åh så glad jag blir å dina vägnar! Att få en sådan dag. Det är du verkligen värd! Stora kramar och Glad Påsk!

Vida sa...

Önskar dig detsamma! Varm kram från Liv

trollmor sa...

Tack för dina fina ord till mig.
Himmel vad tiden gick fort.Lovar dig Elisabeth att vi ska ut på många flera turer.Sommaren kommer och då finns det så mycket mera vi kan åka runt och titta på.Det ser jag verkligen fram emot.
Du är en fantastisk kvinna , så sund i dina tankar, klok och med glimten i ögat.Det är ett nöje att få vara med dig.
Hoppas du kan känna lite påskmys och du, har du var något godis än ??
ha ha....

En jättekram
ewa

Ancan sa...

em behöver massor av vänner, om man bara har EN enda sådan som din vän???

Det är lycka...

Di sa...

Härligt! Önskar dig en riktigt Glad Påsk!

Pialotta sa...

Kul att läsa du haft en så bra dag med väninnan.
Önskar dig en fin Påsk och att Våren har kommit till dig oxså.. här är det så gott att leva nu.. så där 12-14 plusgrader nu mest var dag.. skönt är det.
Kramar/Pialotta

Anonym sa...

Vet inte vad jag ska skriva för kommentarer när jag besöker din blogg, jag gråter nästan av dina inlägg och jag är så berörd över hur du tvingas hantera en sån kämpig situation! Önskar dig i alla fall en Glad Påsk! Kram

Tussegumman sa...

Så härligt Elisabeth med en sådan dag. Jag hoppas på mera sådana måbra dagar där ni får fylla på med energi och skratt. Det är verkligen läkande för själen. Tänker på er varje dag. Jag har inte rikigt haft orken att blogga...Jag önskar dig och Carolina en fin påsk med vackert väder! Ta hand om er
Många kramar från tussegumman

Eleonora sa...

Helt underbart! Så glad jag blir att få höra att du haft en så fin och härlig dag med Eva!
Glad fortsättning på Påsken.
Kraaaaaam