söndag 8 februari 2009

Men jag blir...

... så "längten"! Precis nu. När jag tittar ut genom fönstret och ser killen som står och skottar snö i vild förtvivlan över den snö som bara vräker ner.
Sådär längten så att det skär.... minns en annan snö... på en annan gata... ett annat hus. En annan skottare... han.

Men jag har låtsats se solen hela förmiddagen. För snöstormar som vräker ner i all evighet vill man ju bara gråta över nu... jag vill ha "våren på spåren" skämtar jag med Carolina. Det är ju därför som jag inte har tittat ut genom fönstret så mycket idag...
... jag skulle ha hållit fast vid det. Inte tittat ut.

2 kommentarer:

Gisan sa...

Jag vill att solen ska lysa hos dig nu och smälta snön utanför fönstret och sorgen i ditt hjärta.

Kommer kanske inte in här på några dagar för jag ska till Nalles stad. Men du finns alltid i mina tankar och mitt hjärta. Tänkte på dig när jag såg detta http://kryddalivet.blogspot.com/2009/02/ny-tavling.html
Stora kramar...

Anonym sa...

Så pass.. så mycket snö så mycket snö .. våren är här idag oxså och nu skiner solen här vid mitt fönsterbord.. gör mig redo att ta på hjälpredans kläder, men inte till mammi idag, utan till lilla moster.. i går var en annan dag.. då var det barndop:-)
Ta hand om dig Lisa lilla:-) Kramar