fredag 13 februari 2009

Hoppet och jackan.. del två.

Ord kan betyda olika saker...
Ett hopp kan betyda att man hoppar. Men det kan också betyda att man känner tillit eller förtröstan till att det ska komma någonting bättre där framme...
En jacka kan bara betyda en jacka. Men i en dröm kan den betyda vad som helst... kanske något som står ens hjärta allra allra närmast...

Igår var jag på försäkringskassan. Ett jättemyrsteg. Så rätt... så viktigt... och ändå var det med ångest i sällskap som jag gick därifrån. "Vad har jag nu gett mig in på... fixar jag det här... vill inte... vill... " tänkte jag.
Ett nytt jättemyrsteg kommer när hon ringer mig... handläggaren. Jag kunde bara lämna en lapp i receptionen att jag ville att hon skulle ringa upp mig. Så nu väntar jag... och har samma tänk som igår.

Idag ska jag gå på Coop och handla.

Carolina ska gå och se HÅKAN HELLSTRÖM ikväll!! Hon fick biljetten för flera flera månader sedan... men då ställde man in uppträdandet... och så blev det ikväll istället!
Hennes stora idol sen hon var... ja, 10 år kanske. Å vem är en mamma att inte köpa en biljett då... när sådana "storheter" nästan knackar på utanför ens dörr??
Inte jag i varje fall... och att se lyckan... glädjen... se "ikväll-ska-jag-se-Håkan-bäst-i-världen-tjoho-känn-ingen-sorg-dansen" som hon gjorde i morse... det är värt varje liten evigaste krona i världen!!
Sen fyller hon ju 18 år på måndag... så det blev som den bästa födelsedagspresent. Men hon ska få nya vinterskor också...

Så det blir en dag som ska bli bra ändå... trots mardrömmar om hopp och jackor! Jag har bestämt så...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att drömmar ofast, eller egentligen alltid, vill säga oss något. Det är det undermedvetna som talar. Ofta är det ju svårt att tolka vad det kan betyda, men jag tycker du tolkat det bra. Jackan. Jag tänkte på någon alldeles speciell och jag tror du tänkter på densamma. Men man vet inte.
Va roligt för Carolina. Det blir ju toppen!
Varma kramar Nalle

Vända blad sa...

Hej! Det var spännande att läsa om din dröm..den kändes så levande på något sätt. Få se om du får visshet i vad förlusten av den där jackan egentligen betydde...
Önskar en superkväll för Carolina och för dig med!
Kram Maria

Gisan sa...

Åh vilken lycka för din stora-lilla tjej! Jag kan känna den där mammalyckan som värmer när ens käraste barn är lyckligt. Kramar...