fredag 2 januari 2009

Ett litet tänk...

... som vill ge ett litet större tänk till hur viktiga vi alla är för varandra!

Om vi finns där för andra i vårt liv... hur skulle deras liv ha gestaltat sig om vi inte funnits där? Det vänliga ordet, den hjälpande handen, det varma hjärtat som bultat för andra... om du inte sagt det vänliga ordet, om du inte sträckt ut din hand, om du inte hjälpt utifrån ditt varma hjärta... hur hade då livet sett ut för dessa människor? Om du inte funnits där för dem...?

En viktig tanke... som kan ge ett underbart liv!

....

Såg den här filmen idag... och jag ville bara säga något som jag har sagt förut... er vänskap betyder mycket.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Åh kära Elisabeth,,,din vänskap betyder också myyyycket för mig :-) Tack söta du, och god fortsättning önskar jag dig :-)

Kramar i massor.

bollebygdsbo sa...

Jag såg också filmen.
Man är rik om man har vänner - och om man är en vän.

Kram

Vida sa...

Ja att finnas där för varandra på olika sätt, det är det största av allt.

Varm kram till dig!

Liv

Dubbelörn sa...

Den filmen som jag hade markerat o ville se!! Och så missar jag den!!!!

Du skriver så kloka saker i inläggen här nedanför o du är ett myrsteg på väg framåt...

Om det är någon önskan jag har för oss i år, så är det ett möte :)

Stor varm nyårskram till dig

Annela sa...

Visst är det viktigt med vänskap och omtanke...utan det vore livet futtigt...och vedervärdigt...

Gisan sa...

DU är mycket mycket viktig för mig! Stora kramar...

Eleonora sa...

Min söta Elisabeth,
Klart att 2009 kommer att bli ett bra år för dig och för Carolina! Det är jag övertygad om.

Tack också lilla du för de alltid så fina raderna hos mig. Jag blir alltid lika glad att höra från dig - så nog kan vi konsten att glädja varandra!

Många varma nyårskramar