tisdag 2 december 2008

Tomten kom...

... tidigt i år. Klockan fem så stod han och plingade på min dörr. När vi öppnade så stod han där, och sträckte fram en stor, färdigkokt julskinka, och sa: "God Jul"! Lite harklande och försiktigt...

Pappa. Det var lilla tuffa pappa som kom och tomtade. Bara så där... å vad glad jag blev. Carolina också.

Han fick en stor kram. När han åkt blev det nästan gråtvarning här...
"Mamma, gu´va snäll morfar var... " sa Carolina.

..........

Carolina bakade saffranskaka. Mycket god.
Jag fortsatte hjälpa henne med psykologin. Inte roligt.

Annars en dag som vanligt...

14 kommentarer:

Anonym sa...

Inte undra på att du är en sån fin mamma!!! Du har ju fina föräldrar själv att brås på!/Stor kram

Vida sa...

Vilken underbar och fin tomte som besökte er. Blev så glad när jag läste det här inlägget. Ni behöver lite tomtar hos er.

Varm kram från Liv

Christina sa...

Förstår att ni blev glada....
Önskar er en skön dag vännen
Kramkram

Anonym sa...

Vad trevligt när tomtar dyker upp bara så där :)

Hos mig har ingen tomte varit och ringt på... men tomtens renar kapsejsade strax bortom där jag bor. Det stod i tidningen. Så det måste vara sant.

KRAAAM!

Anonym sa...

Å vet du Elisabeth va jag tänker när jag läser ditt inlägg i dag..." ringar på vattnet "....kram /B

Eleonora sa...

Men "en dag som vanligt" var det ju inte i alla fall - inte fanken kommer någon tomte och ringer på hos mig. Men jag har nog inte varit så snäll.

Tack för din rara hälsning hos mig. Carro är duktig på att baka tror jag. Saffranskaka (med Kesella), det låter gott. Jag önskar henne Lycka till med prykologi-provet - säg det!

Kramisar till er båda

Isabelle sa...

Det var en snäll tomte =)
Ta hand om dig. Kram!

Anette sa...

Härligt med överraskningar!
Saffranskaka låter gott...och doften måste ju vara så god.
Må gott!

Anonym sa...

Åh,,,vad gulligt!!! Det måste vara skönt att ha en så omtänksam pappa :-)
(det hade jag också) Det är mycket värt.

Kramar

Anonym sa...

Åh va trevligt! Besök av tomten är aldrig fel:)
Kram Kram Nalle

Gisan sa...

Tidig tomte eller ej så är han ju välkommen :-) Vilket fint initiativ av din pappa. Kramar...

Anonym sa...

Så kul ni fick besök av den mannen.. redan:-) Skinka är ett måste till jul, den kan man ha så länge och pålägg behöver man då inte köpa när man har den där kolossen:-)
Kan det vara min Saffransmjukis du syftar på som finns på Kakomaten eller är det någon helt annan..tro?
jag älskar den där saffranskakan.. så mjuk o fin i konstistensen och smaken av saffran.. wooooo.
Tack för alla fina ord inne hos mig Elisabettan.. du är en liten mäniska med guldskor:-)
Stor kram.. alltid

Annela sa...

En skinktomte vill jag också ha besök av. Vilken mysig gest av gullpappan din!
Kramar, vännen...

✿Ewa sa...

Vilken gullig pappa och tomte som kommer med skinka. Så gott så gott!

Saffranskaka å så himla gott, mums! Jag ska nog göra en jag också :) för jag blir så himla sugen.

Jag hoppas att Carolinas prov gick bra och att ni sköter om er.

En jättekram till er båda