lördag 20 december 2008

Jag vill inte...

... skriva om dagen igår. Det får skrivas på andra ställen...

Men jag ska iallafall skriva att Carolina bjöd på en fantastisk födelsedag. Fika på säng... presenten... städade... handlade... och bjöd på den finaste födelsedagsmiddagen i köket! Med pommes frites och korv, vackert dukat och massor av ljus.

Jonas och Sandra var förbi senare på kvällen och grattade....

Idag ska vi gå ner på stan och byta en tröja som hon fick i julklapp av bästa klasskompisen...

Vi ska köpa små marsipangrisar...

..........

Tack ödmjukt till er. För alla grattishälsningar. Det värmde mycket.

9 kommentarer:

Vända blad sa...

Hej och grattis till dig i efterskott! Förstår att det är mycket blandade känslor nu såhär inför jul. Förra julen var den första jag firade utan min pappa, han var på sitt boende då. När vi var dit dagen efter han fyllde år (den 27:e) kände han inte igen mina barn längre. Min son grät i bilen på väg hem. I år firar pappa någon annanstans och det är så det är. Önskar dig allt gott och att ni får ha en underbar jul!!
Kram Maria

Isabelle sa...

Underbara C. Vilken tjej!
Önskar er en bra dag idag med söta små grisar ;)

Stora styrkekramar!

Anette sa...

Det finns så mycket som jag skulle vilja säga men som liksom inte ryms i ord. Du vet.....
kramar

~ Eva ~ sa...

Mitt varmaste Grattis i efterskott Elisabeth ~~~

Underbart med VI-känslan och känslan av att vara hel, om än bara för en stund...

Varm Kram till Dej och Carolina
från Eva

Anonym sa...

Men vännen, jag missade att läsa igår och såg inte förrän nu att du fyllde år.
GRATTIS från hela mitt hjärta. Skickar dig varmaste lyckönskingar om ett fint och varmt nytt år.

Anonym sa...

Det missade jag ju, att du fyllde år igår. Grattis, grattis så här en dag i efterskott.
Jag önskar dig en riktigt fin helg och fjärde advent!
Många kramar från Ingrid

Eleonora sa...

Så fint du skriver om din födelsedag och besöket på Tomtebo, det var en fin stund ni hade tillsammans där. Något att varmt förvara i hjärtat.

Jag får gratulera i efterskott på det hjärtligaste! Det har varit fullt upp för mig i några dagar, så jag har inte haft tid att blogga. Julfest för mina seniorer var det i torsdags och onsdagen var det matlagning - dukning och alla förberedelser. Fredagen var det borttagning och städning av lokalen innan allt var som vanligt igen. Allt tar tid.

Så rart Carolina hade ordnat för dig och fina presenter fick du också! Hoppas nu att den här helgen blir bra för dig och jag skickar med de allra varmaste kramarna till er båda!!

DRÖMHUSET sa...

Hej hej! Allt annat känns så futtigt, så värdelöst när jag sitter här och läser din blogg...
Känner mig nästan lite patetisk som bloggar om något, som i det stora hela är så oviktigt!
Känner med dig (jobbar på ett boende där vi har två unga med lika sjukdom)och har en liiiten aning/förståelse om hur det måste vara för dig just nu...Att vara den som blir kvar, att vara stark...
Vill önska dig och din familj en trevlig julhelg, hoppas ni kan njuta om så bara för en stund.

Stor Kram Sofie

Bloggblad sa...

Grattis till dig i efterskott.
Skönt ändå för dig att du kan få höra såna goa ord från din make! En kollega till mig grät bittert i går - hennes man har träffat en annan... så hon får fira jul ensam i år.
livet är himla tufft ibland - och jag tror att det bara är i reklamen och i amerikanska filmer som allt är perfekt.