måndag 13 oktober 2008

Åsså det...

åsså det... åsså det... åsså det... åsså det... och alla dessa det... alla dessa det som man för sitt liv inte vill ha nu... de kommer ändå. De frågar inte om det passar... de frågar inte om jag orkar ta emot dem... de kommer i klunga... och i samma stund som de landar, så förvandlar de sig till måsten som man ska klara av. Också...

Det som kallas för sjudom och elände. Ännu mer.

Nog vet jag att livet fortsätter runt omkring mig. Fastän min lilla värld har rasat. Å inte kan jag räkna med att den inte ska rasa ännu mer heller... men ibland, och kanske speciellt nu, så önskar jag att alla "det" kunde hålla sig undan, eller åteminstone inte komma i samlad tropp!

Men alla vet ju att önskningar sällan slår in...

......

Jag skriver inte så mycket om alla "det". Men ett av dem... mamma fick akut åka in på sjukhuset inatt. Igen! För vilken gång i ordningen... ? Hon hade ramlat, pratat "kinesiska" och haft ont i bröstet... hon är kvar där än. Många undersökningar idag, inget ökat läckage på klaffen, men de vet inte...
Jag är orolig... älskade lill-mamma. (Nu kan jag nästan svära åt Gud... )

Jag orkar inte skriva nåt mer...

Men jag fattar det bara inte.... varför nu????

2 kommentarer:

Jessica sa...

Jadu det är fler än du som frågar sig varför allt kommer i klungor.
Det är precis som om allt elände står och samlar sig och gaddar ihop sig för att sen kasta sig över en. Den där frågan Varför är något som förföljer de flesta när "det" attackerar. Vår lärare som håller i KBT hon sa att vi skulle sluta fråga oss varför, för vi lär aldrig få svar på det. Hennes man och föräldrar dog inom loppet av 5 månader och hon kunde inte sluta älta Varför:et. Men sen sa en läkare till henne att hon skulle sluta fråga sig själv just detta. Det hade hjälpt henne mycket att få de orden "kastade" i ansiktet.'
Kanske kan det hjälpa dig kanske inte.

Stackars stackars C. Vilken egotripp till kille. Hon är värd något mycket bättre.
Stor varm kram

Anonym sa...

Stor Kram
Nalle


(PS/Om du vill och orkar så maila, jag orkar lyssna och maila tillbaka)