onsdag 8 oktober 2008

Små hemligheter...

... får man bara viska om. Men de är viktiga... speciellt nu. Å speciellt om de är av det braiga slaget. För Carolina... och för mig.
Så jag viskar så tyst jag kan.... Carolina har träffat någon. En kille. Spirande och nytt... och jag ser ju att hon lyser. En trevlig ung man har jag också sett... men inte fått skriva.
Idag ska hon följa med honom och köpa skor.... och kanske, kanske så ska de åka och hälsa på SE på lördag.
"Jo, men jag vill ju att han ska träffa pappa... än om pappa inte förstår... så ändå..." sa hon igår.

Å ni vet.... någonstans där.... när stunderna kommer med sådant där som livet också ska bjuda på... då... ja, då känner man hopp. Mitt i det mörka och sorgliga.

För hon hittar framåt.... livet bjuder henne på gott... också!

För mig är det lyckan... det viktigaste. Av allt. Små hemligheter som ger lycka.

17 kommentarer:

UllaMona sa...

så underbart...jag glädjs med dig.
Kram

Anonym sa...

Vilken rolig hemlighet, lovar att inte skvallra. Livet blir ljusare av kärleken som finns runt om och i en själv. Kul! Kram, Myselfz

Anonym sa...

Så fantastiskt roligt!!! :-) Åh, vad jag känner nyförälskelsen sprider sig genom kablarna,,,in till mig :-)

Härligt!
Kram.

Anonym sa...

Så härligt det låter. Och så fint att hon vill att han skall träffa henes pappa. Här i Stockholm är det härligt höstväder när den är som bäst. Kram Sylvia

Gisan sa...

Jag ryser och jag ler åt den hemlighet :-) Kramar...

Anonym sa...

Härligt! Roligt!
Det glädjer ett mammahjärta!

Varma kramar till dig
Ewa

Anonym sa...

Underbara hemlighter! Jag blir så glad för Carolinas och din skull!
Kramar från Bodil

Anonym sa...

Vilken underbar hemlighet, jag håller tyst....
Kramar Nalle

Elzie sa...

Vad härligt. Måtte det vara en förstående ung man som inser vad det handlar om.
Ni är i mina tankar ofta. Jag, som arbetar med personer med samma sjukdom, men betydligt äldre, vet hur hur det är. Och jag inser också att jag måste vara mer öppen för att sånt kan hända även mig men också vara tacksam och glad för var dag den inte dyker upp.
Kramar Elzie

Anonym sa...

Å vilken härlig hemlis! Vi håller tummarna för att det blir många soliga stunder för er alla!

Laila sa...

Åhhh... Jag blir alldeles varm och pirrig inombords när jag hör det! :-D

Hon behöver det!
Du behöver det!

Vida sa...

Härlig hemlighet :) Man blir glad när man läser.

Kram

Bloggblad sa...

Även om det inte är nån hemlighet längre... så fort mer än två vet...etc. så hoppas jag verkligen att det blir nåt bra av det.

Cicilia sa...

Vad roligt för henne, vad är bättre på en tråkig höst som denna att vara nyförälskad? :)
Tacktacktack för dem fina blommorna jag fick! Tänker på er!
KRAM från Göteborg!

Anonym sa...

Men herregud så härligt! Det är lycka att se sina barn lyckliga!/Kram

Anonym sa...

Jag håller hårt om det förtroendet att få ta del av den hemligheten och så håller jag mina tummar för att det ska hålla i sig. Kram

Christina sa...

Men så trevligt för er!
Förstår att det är glädjande för er och ser man att barnen är glada ja då blir man själv också glad.

Ni behöver det så väl.

Ha det riktigt gott vännen och tack för dina rara ord på min blogg, det värmer så mycket.

Ha det nu gott vännen
Kramkram