lördag 25 oktober 2008

Carolina sover...

... ännu. Klockan är en gråmulen lördagmorgon.
Jag vaknade med en mardröm, så det var lika bra att kliva upp.

Måste hitta på någe roligt idag. För oss två.

Igår kväll var det mys med tända ljus, chokladpudding, och Harry Potter. Hennes önskemål.
"Mamma, visst har vi det ganska bra.... ändå?" sa hon.
Jag kunde bara instämma. För så är det ju.
Vi har det ganska bra.... ändå. Vi har hon och mig!
Den gåvan.... inget endaste litet, eller stort, elände kan mäta sig med det!
Jag har henne. Tack Gud... tack snälla Gud... varje dag.

Men mardrömmarna blir jag lite tokig på! När jag väl lyckas somna, så tycker jag ju att jag kunde få sova lite bra. Men då kommer dom... drömmarna fyllda med rädsla och SE. Varför besöker han mig bara i eländiga mardrömmar?
Å varför måste jag alltid vakna rädd? Så rädd att jag måste stiga upp och tända lampan!
Varför kommer han inte och hälsar på mig med den kärlek vi hade? Varför?
Vad är det som spökar i mitt undermedvetna?
Bara varför...men inga svar!
Å det är nästan så att man gruvar för att gå och lägga sig.... eller, det är så! Gruvligt.


Men.... nu ska jag hitta på någe roligt. För oss två.
(Å jag sände en liten bön ditupp alldeles för en stund sedan... "Gud, låt det här bli en bra dag... med någe roligt.... bara lite bra, och att jag är stark idag".)

7 kommentarer:

happymajsan sa...

Hoppas Ni båda får en fin dag.

KRAM

Anonym sa...

Önskar er en go å fin dag med massor av skratt.

Sänder varma kramar till er båda!
Ewa

Eleonora sa...

Du hittar säkert på något trevligt för dig och Carro. Vad det än blir har ni glädje av varandra och kan ta emot dagen tillsammans. Kram till er båda.

Anonym sa...

Hoppas att ni får den roliga och fina dag som ni önskar er, du och Carolina.
Ang. dina drömamr så har jag inget svar på det, såklart. Men jag kan tänka mig att ditt undermedvetna tar fram hans förändring i drömmen. Den förändring som nu skett med honom iom hans sjukdom. Och den skrämmer dig.
Men kom ihåg att under hans sjukdomsbild så finns den SE kvar som alltid funnits där för dig och för Carolina. Sjukdomen är inte hans rätta jag, bara en kostym som han blivit tvungen att bära.
Många kramar Nalle

Isabelle sa...

Idag har jag förvandlat mig till en liten fe som sitter på din axel och strör ut lite guldglitter över hela din lördag. Sen tar jag i för kung och fosterland och blåser styrka och glädje till dig min vän.
Ha det gott! Stor kram!

bollebygdsbo sa...

Jag hoppas och tror att Gud gör så att din dag blir en dag att minnas med glädje.

mossfolk sa...

Chokladpudding och Harry Potter lät riktigt mysigt!
Hoppas att dagen blev bra.