onsdag 17 september 2008

Näsch...

... ni vet. Det där ordet som jag brukar sätta ihop... Äsch och Nej.
Nu känner jag så...

Näsch... nu får du rycka upp dig! Har duschat, gett Pontus P mat, fikat lite... o så läser jag igenom det jag nyss har skrivit.... nej, men... tänker jag, så illa är det väl ändå inte... ?

Jo, men visst är det illa..... och visst känns vissa stunder tyngre än andra... men så... vips.... hur det nu är... så blir det lite lättare... och då, precis som Ferlin skrev, så får man upp en saltomortal.... och då är känslan stark... det man innerst inne vet.... att jag fixar det här!

Jag älskar det här Näschet....!!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Min kära vän,
vad jag önskar att jag kunde kommit och tagit hand om dig och Carolina ett tag.
Visst måste man får vara svag ibland, och varje dag känner jag att nu orkar jag inte längre men på något sätt så fixar det sig alltid.
Men precis som du så önskar jag att någon tog hand om mig ibland. Att få känna att om inte jag orkar så fixar någon annan det.
Men lite ligger det nog ändå i uttrycket "ensam är stark". Inte för att man vill utan för att man är tvungen.
Tänker på dig alltid.
Många kramar
Bodil

Eleonora sa...

Välkommen in till mig och hämta en sward. Kram och lycka till!

Gisan sa...

Du har alldeles strax något att hämta hos mig. Kramar...

Elisabeth sa...

Kära Bodil! Tack underbara vän för att du får mig att känna att jag inte är ensam som känner så här! Det betyder oerhört mycket för mig...
Jag vet ju vilken resa du gör... och därför vet jag också vilken otroligt stark, och vacker människa du är!
Jag kan bara beundra dig... och du finns alltid hos mig!

Varm stor kram...

Anonym sa...

Kikar in för att säga hejdå för några dagar. Väskan är just färdigpackad.Tänker på dig och jag hoppas verkligen att en dag du ska få känna glädjen och komma iväg till Toscana som du längtar efter att få se.Du har all rätt att få känna dig svag de visar bara att du är mänsklig. Ingen orkar vara stark hela tiden.
Jag hoppas att det lugnar ner sig för mig så vi kan träffas på en fika nån dag framöver.
Många många kramar.
ewa

Anonym sa...

Skickar en cyberkram ett energiregn över Haga.

Laila sa...

Jag kommer in bara för att ge dig en kram och tala om att jag inte glömt bort dig!!!

Tone sa...

Hei!
Nå har jeg lest igjennom din blogg - og du er et underbar menneske! Du skriver så bra - og alt du skriver - må du gi ut i en bok! Ta kontakt med noen bokforlag, om du gjør dette, kommer du til å hjelpe mange mange med pårørende som er i ferd med å bli senildement eller har alzheimer. Og som kjenner at de holder på å bli gale!
Jeg kommer at følge bloggen din videre - og ønsker deg alt godt her i denne verden!
Hilsen Tone

Unknown sa...

Vilket superbra ord det är Näsch - det säger allt man vill säga just då.

//Harriet

Anonym sa...

Hihi,,,ja, det var ett mysigt ord Näsch,,,