onsdag 2 juli 2008

Inte nu heller...

... vill jag skriva om eländet.

Jag är här... bara är just nu. Idag har det inte blivit någe gjort... mer än suttit i soffan, eller legat och sovit.
Så mycket som bara virvlar runt...

Men jag andas... gick ut med Pontus P... pratade med SE... grät... och... ja, jag vet ärligt och uppriktigt inte om det har funnits en bra minut idag.

Jo, det har det ju... jag sitter ju här nu. Det är bra. Carolina och jag har kramats, ätit middag, hon har varit på stan med en kompis... det är också bra.

Imorgon blir det en ny dag... imorgon får jag besök.

......

Ikväll hittade jag texten till en låt jag brukade sjunga för SE ibland... han skrattade alltid, för han tyckte jag lät töntig när jag försökte sjunga på norska...

"Du ska få en dag i mårå som rein og ubrukt står,
med blanke ark og farjestifter tel.
Og da kæin du rette oppatt æille feil ifrå igår
og da får du det så godt i mårå kvell.

Og om du itte greie det og æilt er like trist
så ska du høre suset over furua som sist.
Du ska få en dag i mårå som rein og ubrukt står
og med blanke ark og farjestifter tel."
(Alf Proysen)

... aldrig aldrig aldrig aldrig aldrig.... har jag saknat honom som idag. Han var ju mitt skydd mot stormarna. Inte mer... aldrig aldrig aldrig aldrig aldrig mer. Gud...

..........

Tack alla ni därute... för så mycket nu.

21 kommentarer:

Tussegumman sa...

Elisabeth min vän jag finns här om du vill prata! Ha det gott mn vän/Kramar Tussegumman

mossfolk sa...

Jag tänker på dig!
Igår stod jag och valde födelsedagskort i affären. Fastnade på ett helt annar där det stod just så: "tänker på dig" och tänkte att det skulle Elisabeth ha...
Hoppas att idag blir en lite bättre dag!
Stor varm kram!

Linda sa...

Åh, jag skriker inombords!
Att livet ska få göra så ont...
KRAM

Anette sa...

Besvikelse och sorg, att inte få en inbjudan av släkten, att uppleva en första sommar utan.
Du och din Carolina går igenom så mycket nu att det är ett under att ni står upp.
Men kära du, lita på din vilja att leva vidare och att göra det bra.
Låt sorgens och besvikelsens tårar rena dig. Om och om igen om det behövs.
kramar


Du kan inte hindra sorgens fåglar att flyga över ditt huvud men du kan hindra dem från att bygga bo i ditt hår
kinesiskt ordspråk

Laila sa...

Skickar en jätte bamse multi stor kram till dig!

Jessica sa...

Kära vän
Stormen kommer att gå över. Hoppas en stilla bris kommer in i ditt hjärta och själ. Du förtjänar att att bli glad igen. Du e ju så stark, även om du inte ser din styrka just nu.
Varma kramar

Anonym sa...

Jag är ikapp! Har återhämtat två månaders bloggande. Maj och juni liksom försvann från mitt liv. Nu är jag åter hos er i cyberspace och jag inser hur mycket jag saknat dig, Carolina och S-E.

Det känns i mig som att din hårt sammanpressade svarta sorgboll har börjat trasa sönder och istället för att hålla sig knuten i bröstet har börjat skära i själen med sina vassa remsor. Jag hoppas sorgbollens förfall och förintande går snabbt, åtminstone så att det där paraplyet kan vändas upp och ner och bära dig fram. Svävande på en grund av kärlek och storhet som livet har bjudit er.

Stor cyberkram

Anonym sa...

Hejsan!
Jag har läst din blogg ett bra tag, men aldrig kommenterat.
Jag har läst och gråtit.
Tycker sååå synd om Er.
Men jag tror och hoppas att ni
båda kommer att leva lyckliga i
framtiden.
Jag har själv en oerhört dum och
korkad släk på min mans sida, som
har ställt till det så för min man
och vänt honom ryggen fullständigt
och det gör så ont.
Önskar Er allt gott.
Massa Kramar

mossfolk sa...

Bara kikar in, önskar godnatt och hoppas att dagen med besök och allt varit bra!

Anonym sa...

Tittar in för att krama om.
*kraaaam*
Ewa

Anonym sa...

Jag blir både ledsen och arg. Hittar inga ord för hur jag tycker ni blir behandlade av familjen.
Vet av erfarenhet att detta i förlängningen gör dig starkare som människa. När du tagit dig egenom den här jobbiga tiden kommer du att se att du blivit starkare i dig själv.
Vill bara krama om och trösta.
Kram Bodil

Anonym sa...

Så fruktansvärt jobbigt! Att sakna nåt man inte får. Skickar en stor och varm kram till dej!/Kasja

Gisan sa...

Som jag önskar att det funnes något att säga eller skriva, att jag kunde sätta mig i bilen och svänga över med lite gofika och en massa kramar...
Imorgon åker jag till Stockholm för att bl a gå på Nalles utställning. Så blir det lite tyst från mig så är det inte för att jag glömt dig utan för att jag har brist på dator. Tar ingen med mig den här gången. Kramar i massor...

kicki sa...

Min vän, du med så mycket inom dej...hur orkar du bara, jag gråter med dej..försöker att tänka mig in i din situation, men vem kan det, bara den som sitter mitt i samma sits som dej. Jag orkar inte tänka mig ett liv utan Peter men jag vet att den dagen kommer...
Som vanligt skickar jag massor av styrkekramar till dej...

Annela sa...

"Today is the yesterday I was so afraid of, and all is well"

Jag kramar dig, vännen...

~ Eva ~ sa...

Kommer in här i förmiddagen...och hoppas, hoppas att...det finns någe gott, riktigt gott i din dag...
Jag är lite trött själv nu, men tycker att jag läste om ett besök...eller har jag drömt det kanske...jag är så vimsig ibland, så jag kan ha tagit bloggvärlden med mig in i nattens sömn fniss*

Varm kram från Eva

Anonym sa...

Åh det smärtar mitt hjärta att se hur du trasas sönder invärtes :-( Jag vet inte hur jag ska kunna peppa dig, för jag vet inte hur det känns att vara i din situation,,, men du skriver så vackert och du skriver så fint,,, fortsätt med det,,, skriv av dig, och gråt och skriv och gråt,,, det kommer dagar då du kommer att kunna le genom tårarna, och dagar du kommer att kunna skratta,,, men tills dess måste denna bearbetningsprocessen ta den tid det behöver - och bloggen är ju en förträfflig grej att skriva av sig på,,, go on lady!

Ullet sa...

Jag känner dej inte men jag vill så gärna göra nåt för dig.. Om jag kan och kunde alltså.

UllaMona sa...

Skickar en stor varm kram till dig...

Anonym sa...

Ständigt är du och Carolina i mina tankar. Imorgon är det vernissage då är ni med där - i mina tankar.
Kunde jag släppa allt och bara resa upp till er, så skulle jag göra det. Förstår att det inte är speciellt på topp nu, eftersom du inte har skrivit någe. Skickar varma kramar. Du får gärna maila om du vill och orkar. Kram Nalle

Gisan sa...

En massa kramar kommer här en tidig fredagmorgon...