torsdag 15 maj 2008

Jag går hem igen...

Vaknade nu på morgonen med lyckokänslan och värmen... jag går hem igen.

Låg kvar i sängen... såg himlen... solen

Nu kliver jag bara upp, tar med mig Pontus P, och så går vi hem igen... det är ju bara några meter att gå.... hem igen... till huset... till Gärdesvägen. Till vårt hem.

När jag kommer in på gården så sitter Sven-Erik på bron.... dörren står öppen... radion pratar om vädret... han läser tidningen... och har kaffekoppen bredvid sig.

När jag kommer in på gården tittar han upp och säger: Vad du blev borta länge?!

Lyckan.... lyckan.... han sitter ju där... min gubbe... på bron som vanligt... ingenting har hänt...

..........

Gud... älskade fader i himlen... vad jag inte skulle ha gjort för att kunna göra det!!!
Jag vill bara gå hem... bara kunna gå hem!!!

5 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Har nog bett en liknande bön många, många gånger... Att allt bara hade fått vara, precis så som det var...

Men livet är just bara livet...

Har mailat dig.

En stor kram

Anonym sa...

unna dig en lyx varje dag!

En utflykt, en fika, en ny blomma!

Inget dyrt utan bara något som ger livsnjutning!

Och hitta ett nytt recept varje dag laga en ny maträtt varje dag i veckan....inget svårt komplicerat men gör något nytt. T ex en smörgås med avocado på.

känn att du utvecklas!

kicki sa...

Oj vad jag har längtat efteratt få skriva till dej och attfå läsa dina inlägg, min dator har helt havererat. Men du skall veta att jag tänkt på dej, varje dag och undrat hur du haft det, hur det går för er...skickar mina vanliga styrkekramar till dej min vän,

Anonym sa...

Kära Elisabeth. Vet du vad min mamma sa en gång, som var så klokt.
Hon var då rätt gammal och svag. Hon sa: "Jag har tänkt på en sak, det är att man äger egentligen ingenting. Min man togs ifrån mig, ni, mina barn har på sätt och vis tagits ifrån mig för ni lever era egna liv,jag får inte ens bo kvar där jag vill. Allt tas ifrån en. Man lånar allt ett tag".

Dessa ord har jag tänkt på mycket. För det är ju så det är.Man lånar medan man lever, och allt kan tas ifrån en och bli - minnen.
Det är fina minnen du har av SE.
Bevara dem djupt i ditt hjärta. För minnena kan ingen ta ifrån dig.
Varma kramar Nalle

Anonym sa...

Jag tänker ofta på dig. Läser varje inlägg. Kommenterar inte ofta. Men jag ser dig, och önskar dig och dottern allt gott.

Kraaam