måndag 14 april 2008

Mycket nu...

Åkte ut till Sjöjungfrun igen... pappa skjutsade. Var först och hämtade ut medicinen för SE på vårdcentralen...
Pappa hjälpte mig att sätta upp lite mer tavlor... och jag hade lite småfix kvar att göra, och att prata lite mer med personalen. (Jag ska skriva mer om hans boende sen, tänkte jag!)

Hem och fortsatte packa och röja...

Min syster och hennes två barn kom. De hjälper mig att flytta... jag är tacksam. De hjälper mig även imorgon...

Ringde till Sjöjungfrun för att höra hur det gått för SE... och det hade gått bra! Han var glad och verkade inte speciellt orolig... och de hade fikat! Det var nog huvudsaken för SE... att han fick någe "gofika"....! Jag ringer dit imorgon igen..

Nu känner jag mig lite drogad... ögonen vill bara ramla ner. Just nu skulle jag kunna sova stående...
Så nu är det godnatt... jag ska upp tidigt, gå ut med Pontus P, fixa fika till min syster och hennes barn som kommer tillbaka... och vi ska flytta hela dagen.
Nu är det bara att köra på.... allt annat får tänkas på sen.

Bara ett litet önsketänk nu... jag hoppas att min älskade sover gott inatt... jag är ju lite orolig iallafall!

......

Varm kram till er alla underbara människor....


13 kommentarer:

Gisan sa...

Jag tror att han har sovit gott. Så mycket kärlek som du har flyttat in och "gofika" fick han ju :-) Styrkekramar...

Anonym sa...

Tittar till dig lite och läser i kapp här. Skrattar gott åt ditt kaffesumpinlägg.. visst kan det där skrattet förlösa än om det bara rör sig om kaffesump:-)
Jag tror mannen din får det kanonfint på nya boendet ocj du oxså så småningom när du/ni bott in er. Va bra du fick lite hjälp med flyttningen.
Ha de så fint Elisabettan och var rädd om dig.
Titta gärna inom och lukta på blommorna på min resa i söndags:-)Eller det har du kanske redan. Stor kram

Anonym sa...

Elisabeth. det känns som om det kommer fler och fler goda vibbar ur Din blogg, trots allt. Och TACK för Dina goa kommentarer på min blogg, det värmer ända in. Självklart måste jag fortsätta blogga, när Du skriver så fint! kramar i massor från Ylle

Eleonora sa...

Så glad jag blir att höra att din syster finns med som hjälp och lilla pappa kör förstår jag.

Du har nu avverkat hälften av dina flytter och den första förstår jag var den jobbigaste. Nu kommer det bara att flyta på för dig. Kom bara ihåg att stanna upp och andas emellanåt - det får inte bli för stressigt för dig. Lycka till min söta Elisabeth och stor kram.

Kajsa sa...

Du har säkerligen gjort det så fint och kärleksfullt i hans rum så han kommer att trivas där. Stor kram

Anonym sa...

Oj vad du sliter med att få iordning allt, och va skönt att det fungerar så här långt. S-E har säkert haft en bra första natt!
Kramar

Anonym sa...

Vad roligt att höra att SE är glad.Det är ju sådana positiva saker som för dig framåt nu. Gofika, hihi. Jag gillar det uttrycket. Det låter verkligen mysigt. Så är jag glad för att du får hjälp av syrran m fl. Det här kommer bli bra Elisabeth! Varma kramar Nalle

Unknown sa...

Jag tror säkert att det går bra för SE på sitt nya ställe. Får han bara ha lite saker som han känner igen och inte mins att du kommer och ser till honom ibland. SE verkar så nöjd med sin tillvaro, men det är ju alltid värst för de anhöriga. Tankarna mal ju hela tiden. Hoppas ni snart kommer till ro i er nya lägenhet, du och dottern.
Kram

Christina sa...

Han sover säkert gott ....
Kram vännen

Annela sa...

Lycka till med flytten. Det kommer att gå bra med SE också. Han verkade ju redan trivas. Kanske en nystart för er alla.
Kramar, vännen...

Isabelle sa...

Styrkekramar till dig.
Kom ihåg att vila mellan allt fix.

Anonym sa...

Varma kramar till dig vännen! Och jag tycker att jag kan läsa av lite glädje mellan raderna?! Allt det nya kommer att bli så bra när bara själva flyttbestyren är över.

Ewa

Anonym sa...

Lycka till med flytten, skönt att du har hjälp! Måste vara skönt att andas nytt och ha det gamla packat i lådor.