måndag 28 april 2008

Möten med människor...

... är viktiga. Så viktiga att vi ibland går på avtalade möten en dag för tidigt... då vi inte var riktigt säkra på den exakta dagen... tar det säkra före det osäkra... och naturligtvis visar det sig att DET VAR fel dag!
Så gjorde jag idag.... fel tid... fel dag... först imorgon... jag fick helt enkelt gå hem igen! Lite retfullt var det!

På hemvägen stannade jag till på "Kupan", Röda Korsets secondhandbutik på Rådhusesplanaden... gick bara där och tittade och strosade på en stund.

Carolina och hennes kompis "måste ses".... så de träffades en stund över varsin mjukglass ute på stentrappan vid Rådhustorget.

Så jag fick vackert gå hem ensam... mammor är ju aldrig välkomna på sådana måste-ses-tillställningar!!

Jonas kom och hämtade mig och vi åkte upp till Himlastigen 52 och röjde undan det absolut sista som fanns kvar... spår av ett annat liv... en annan tid.
Nja, det absolut sista... den tjocka madrassen... den ska pappa ska hjälpa mig att forsla hit imorgon eftermiddag...

Sen skjutsade pappa mig på Willys, så jag kunde handla lite mer långsiktigt... och framförallt billigare! Tack tack tack... snälla pappa nu.

Det blev fikamiddag idag... kunde inte hjälpas! Jag var så sent hemma... och Carolina var inte speciellt hungrig... så det fick bli så! Men vi tände ljus... kokade te... och satt länge och fikade och pratade.
Hon hade haft det mysigt med sin kompis och glassätandet... och det var ju det viktiga idag. Hon hade gjort något... varit med någon... som fick henne att må bra!

.......

Nu är jag SÅ trött... nästan som lite drogad känns jag... måste sova nu! Godnatt alla vackraste själar...

6 kommentarer:

Gisan sa...

Det finns inte något som säger att en fikamiddag är fel. Med den mysstämningen så blev det toppen. Absolut hellre det än en "måste"-tillagad middag som ingen orkar njuta av. Styrkekramar...

Anonym sa...

Svar på min blogg:

Hahaha…tack!
Konstigt att dom påstod att jag fyllde som du minus ett

Vi är ju 18 och 19 bast ..eller hur du bruden!!
Bänga är dom som påstår annat, hehe

Du behöver inte tacka..
Du är värd som vackraste av alla ord..alltid!!

Massor med kramar!!

och GLADA VAPPEN på er! *ler*
(Trevlig valborg, alltså)

Anonym sa...

Önskar dig och Carolina en fin dag idag också. Kramar Nalle

Anonym sa...

Skickar lite kramar och lite styrka, ni har det så tufft och ni kämpar på!

Anonym sa...

Hej Elisabeth!
Första gången jag är inne här och läser. Börjar sakta förstå vilken värld du lever i. Du kämpar på. Allt GOTT till dig!!!!!

Annela sa...

Skönt för C att stanna hemma och vila och ha lite roligt också.
Må så gott - kramar, vännen...