måndag 28 januari 2008

Vad ska jag skriva...

... om idag? Jag vet inte ens om jag vill... det känns som om dagen, eller rättare sagt mötet med SE idag, bäst skulle få bli oskrivet! Jag har sett honom i 23 år... jag såg honom för sex dagar sen... och ändå... ändå... idag var det inte honom jag såg! Idag var det... hans ansikte, hans händer, hans skratt, hans röst... allting var hans... och ändå var han inte där!

... jag orkar inte skriva mer nu. Orkar inte tänka på det nu... kanske imorgon. Som en chock blev det... riktigt.

Han frågade bland annat hur jag skulle ta mig hem till Åsele... vi bor i Umeå.

Godnatt alla ni...

36 kommentarer:

Anonym sa...

Du verkar så stark i din ensamhet!

Kan du inte få lite ledigt med barnen och åka bort. Det är inte bra att du går ensam hemma och tänker antar att det är samma tankar som snurrar och snurrar!
Kram
Mimmi

Christina sa...

Stackars vännen min, jag lider med dig.
Skriv du när det bär, känn ingen press för vi är här ändå.
Många varma kramar till dig och Carolina.

Anonym sa...

Vilken situation ni alla är i,
så svår och oundviklig.....något mi inte kan påverka.
Att bara finnas där och se på hur han förändras.....tänker på er.
Kramar om, Carina

Gisan sa...

Styrkekramar till dig Elisabeth!!!

✿Ewa sa...

Hjärtinnerlig och varm kram till Dig!

Isabelle sa...

Åh vännen vad du får gå igenom. Jag kramar om dig och finns hos dig. Alltid. Ta ett steg i taget, en minut i taget. Andas. Snart blir det solsken igen. KRAM!!

Anonym sa...

Kära Elisabeth. Så tragisk, så otroligt ledsamt.
Kanske det är så att du under dessa dagar fått lite distans till SEs sjukdomsbild, så när du träffade honom igen igår så såg du mer tydligt förändringarna?
Fick du prata med doktorn?
Förstår att det är tufft att skriva ned något, som kanske egentligen inte kan beskrivas i ord.
Ta hand om dig. Tänker på dig ständigt. Styrkekramar Nalle

Anonym sa...

*kramar om*.........

Eleonora sa...

Jag förstår precis - har upplevt samma sak. Många varma kramar och XXX o OOO

Anonym sa...

Jag kan inte förstå hur du kände det, däremot kan jag känna igen precis det du skriver utifrån min "brukare"..när man inte känner igen det som fanns där förut, och så vet man hur det varit förr..sorgen, tankarna, fast i mitt fall är det ett arbete, där är en oerhörd skillnad...förstår att du har det tufft..KRAMAR om...

Dubbelörn sa...

Det är nog precis det här som händer. Att vara tillsammans hela tiden gör att man inte ser förändringarna lika starkt. De kommer obemärkt smygande... Nu är du ifrån honom i flera dagar o när ni sen ses, då slår sanningen dig rakt i magen...

En frunktansvärd känsla men samtidigt en bekräftelse på att det är du som lider mest...

Vännen håller om dig hårt o jag lyssnar när helst du vill.

Varma omtankeskramar

Anonym sa...

Det är väl så det kommer att bli mer och mer...även om det är svårt för dig att ta till dig det såklart...
Måste vara jobbigt att se någon man älskar bli så förvandlad.
Kram på dig!

Anonym sa...

Sänder massor av värme och kramar, ta hand om dig och Carolina!

Ella sa...

Ååå min vän. Det du skriver kan ingen sätta sig in i. Allt jag vet är att det måste vara fruktansvärt smärtsamt.
TÄnk om det ändå fanns något... hur många gånger har jag inte skrivit det?

*håller om en stund*

Bloggblad sa...

Tungt. Vissa saker borde vi besparas... alltså, jag menar inte vi som läser bloggen, jag menar vi människor skulle slippa en del lidande...

Jag tänker på dig!
Kram

Tussegumman sa...

Vill titta in hos dig och önska dig en god natts sömn och att du skall få den kraft du behöver för att orka ta dig igenom det här... Sköt om dig min vän/Kramar från Tussegumman

Laila sa...

En sån sorg. En älskad människa och ändå är han i sin egen värld. Dit du aldrig, eller väldigt sällan numera, kommer in.

Jag skulle vilja ge dig din karta. Men tyvärr är det bara du själv som kan skriva den nya. Å glöm inte bort att en ny karta tar tid att göra. Man går ju på lite irrvägar här och där också.

Jag finns här för dig min vän!

Gisan sa...

Jag är inne hos dig flera gånger per dag och där emellan är du i mina tankar. Sänder dig massor med kramar och tankar...

✿Ewa sa...

Jättekramen till dig!

Anonym sa...

Det är nog så...att tiden ifrån varandra gör förändringen tydligare. Tänker på dig.
Annebelle

Gnällspikar och livsflanörer sa...

Kanske ett sådant tillfälle, ett sådant möte måste få smälta lite innan man sätter ord på det.

Förstår....

Stora kramar vännen min!

Anonym sa...

Tänker på dig, vännen! Önskar att tankarna kunde bära dig igenom det här stora svåra...


Stor varm kram!

Eleonora sa...

God Morgon min vän och hoppas du har fått sova i natt.

Nu börjar nya dagen och jag börjar med att skicka en varm kram till dig. Hoppas du kan finna på något trevligt under denna dagen. Kramar

bollebygdsbo sa...

Jag har läst det du skrivit - både här och på mail - jag hör av mig så snart jag kan/hinner/orkar.

Kramar till dig

Anonym sa...

Kära Elisabeth. Hur har du det idag?
Mina tankar går till dig. Ja, till er alla i familjen.
Så oerhört tungt det är för dig att se din SE förvandlas till någon annan. Det är obegripligt, och sorgligt. Men kom ihåg att SEs själ är intakt. Kan det vara någon tröst i det hela?
När han sa det där med Åsele. Har ni bott där någon gång? Iaf så vänder jag på det hela och ser omtanken hos SE. Han undrade hur du tar dig hem. Det var fint..trots att staden inte blev helt korrekt.
Hur länge är det bestämt att han skall vara kvar denna gång, innan han får permis och kommer hem ett tag?
Du behöver inte svara på mina frågor, om du känner att det känns fel. Jag önskar att din dag idag kommer innehålla några skratt iallafall. Att du för något ögonblick idag kan skingra tankarna i den ohyggligt svåra situation du befinner dig i.
Många varma kramar Nalle

Anonym sa...

Jag kan bara försöka förstå hur tungt det måste kännas - att se SE, närvarande, men endast fysiskt.
Jag lider med dig...
Kramar

Anonym sa...

Vännen,
tittar bara in för att ge dig en styrkekram.
Bodil

Anonym sa...

Jeg kom inn på siden din via Babbelmoster. Det du skriver gjør meg veldig rørt. Kjenner til sykdommen, for jeg er sykepleier og jobber på et sykehjem.
Du er tøff står oppi alt dette(hva annet kan man gjøre når noe vondt hender??)Det er smart av deg å skrive av deg tanker og følelser.
Ønsker deg alt godt i fremtiden.

Devil in the sky sa...

Jag beundrar dig vännen min. Jag hade så totalt fallerat för längesedan. Legat på marken i en hög och bara... gråtit.

(för övrigt är jag tillbaks på blogspot-bloggen)

Kajsa sa...

Åh, så fruktansvärt! Eftersom du inte sett han på några dagar så ser du nu hur mkt han har förändrats. Kan inte denna dag heller ge dej nåt annat en en stor varm kram och en tanke!

Anonym sa...

Jag har för tillfället inga ord, bara känner. Så jag håller bara om och är med dig på avstånd. En stor kram

Eleonora sa...

Tittar in och önskar dig en God Natt när det nu blir dax.

Sköt om dig min söta Elisabeth. Mångar kramar till min fina vän

Anonym sa...

De ord du skrivit räcker långt för att få mej att komma närmare förståelse för hur du har det... riktigt förstå kan jag väl inte om jag inte är där (vilket jag hoppsas aldrig sker) men jag måste säga att du är otrolig, med dina ord och kärlek. Jag kanske är dum, men jag tror ändå han käbnner kärleken även om han inte kan visa det. Kram

Gisan sa...

Varmaste godnattkramar Vännen!!!

Isabelle sa...

En liten liten stund i taget.....
Även detta kommer att gå över. Omtankeskramar!!

Anonym sa...

Tänker på dig alltid och känner med dig. Vill hålla om dig.
Varma kramar från Bodil