måndag 14 januari 2008

Carpe diem mycket...



...idag. Jag har fångat dagen med mycket idag.... nu orkar jag inte mer!

Jag orkar inte ens skriva om allt den här dagen innehöll... och nu har jag avslutat den med pepp-snack med Carolina.

Imorgon ska jag ringa det samtal som jag gruvar för...

Sov så gott.. vakna vackert!


Ps. I min tanke går jag runt till er alla, kramar om er var och en... och viskar: Tack, min vän för din utsträckta hand... att just du finns.... att du ser min sorg.... att du förstår att jag kanske inte kan ge dig samma utsträckta hand tillbaka just nu... besöka dig.... och bära dig lika starkt som du bär mig just nu...! Tack min vän...





25 kommentarer:

Anonym sa...

*Kramar om* dig länge, länge.....

Kajsa sa...

Jag ska tänka på dej i dag när du ringer dina samtal!/Kram

Tummelisa sa...

Du är beundransvärd. Vänner behöver man inte tacka, de förstår och känner ändå.
Du ska känna att det är många som tänker på Er idag, som alla dagar.
Behöver inte skriva att Du ska försöka vara stark, det vet jag att Du är. Trots allt behöver Du (Ni) också släppa taget lite, även om det är svårt.
Var rädd om Dig, världen behöver många som Du.
Kraamar från Tummelisa

Gisan sa...

Mina tankar är lika mycket hos dig som de brukar. Jag har dock inte varit så "bloggig" på sista tiden. Styrkekramar till Dig!!!

Christina sa...

Jag förstår att det är mycket för dig nu, jag finns här för dig när du vill och när du orkar.

Önskar att jag kunde göra något för er för att lätta upp bördan men det enda jag kan är att ge er min kram och en värmande hand.
Kram vännen min

Laila sa...

Jag följer dig, jag finns här, jag har inte glömt dig alls!
Jag sitter bredvid dig när du ska ringa ditt tunga samtal! ♥
Du finns hos mig varje dag!

Anonym sa...

Lycka till med dagen idag Elisabeth. Det kommer kännas så mycket lättare när du ringt detta samtal. Kom ihåg att samtalet är till för att underlätta livet för SE, dig och Carolina. Du väljer inte bort SE. Det är viktit att se det så. Vi står alla bakom dig. Tänker på dig Kramarom, Nalle

Isabelle sa...

Allt mitt stöd till dig idag inför ditt svåra samtal. Du kan!
Omtankeskramar.

Gnällspikar och livsflanörer sa...

Hoppas att du fått sova gott, min vän!

Samtalet går säkert bra, det gör oftast det när man har gruvat sig över dem mycket innan.

Kramar

Anonym sa...

Mina tankar går till dig och barnen idag!

Anonym sa...

Kära vän! Mina tankar är med dig. Mer kan jag inte säga i din svåra situation.
PS. Det kanske inte är rätt tillfälle att säga detta. Men har du tänkt på att dina dagbokanteckningar kunde bli en fin bok. Tänk om det hade funnits en sådan bok när min man började bli dålig. En bok där jag kunde känna igen mig, få tröst genom att läsa att andra också kännt samma saker som jag. Att man kan tappa tålamodet, att någon annan också brottats med tankarna om hur länge skall jag orka.
Sylvia

Eleonora sa...

Måste bara titta in till dig som hastigast innan jag går till min konstkurs.Hoppas samtalet idag går bra och att du får en förändring till stånd. Och tack min söta vän för att du tog dig ork att tänka på mig. Det värmer ska du veta! Många tankar och kramar

happymajsan sa...

God morgon. Måste titta in och se hur du haft det. Kan naturligtvis inte sätta mig in i hur du har det men du ska veta att jag tänker på dig och hoppas att du snart inser att du måste börja tänka på dig själv för att orka med ditt och barnens liv, tyck inte att det låter hårt det är bara omtanke.
Kram

Anonym sa...

Tänker på dig idag, och alla dagar... Hoppas att samtalet faller väl ut och att det leder till någonting som känns ok för er och att du framför allt hittar någon som lyssnar på dig.

Kramar i massor

Annela sa...

.... och bära dig lika starkt som du bär mig just nu...!
MEN DET GÖR DU, MIN VÄN, DET GÖR DU.

Anonym sa...

Jag följer din blogg och önskar att jag på något sätt kunde vara till hjälp. I mitt hjärta är jag med dig!

Dabil

Anonym sa...

Hur går det?
Tänker på dig
Kram
Nalle

kicki sa...

Tänker på dej ständigt...kramen från kicki

happymajsan sa...

Skrev nyss ett inlägg hos dig men det försvann visst ut i cyberrymden. Vill bara tala om att jag tänker på dig fast det verkligen är en klen tröst i din vardag, men vill försöka puffa dig att tänka på dig själv och barnen och försöka få växelvård el annan avlastning som säker skulle gagna er alla.
Kram

Anonym sa...

Kanske såg ni också solen idag. Solen som minner om att det kommer en vår, det gör det. Jag sitter här inne hos dig en stund och håller dig sällskap.

Anonym sa...

Tack detsamma!

*Kram Anita

Anonym sa...

Nu har solen skinit i två dagar. Ett tecken. Ljuset kommer tillbaka. Jag tänker på dig och hoppas så mycket att ditt samtal gick bra i dag och att du mår bra. Kram till dig.

Anonym sa...

KRAAAAM!

Dubbelörn sa...

Mentalt är du redan förberedd... o jag vet att man klarar av mer än vad man tror. Man har inget annat val...
För att ha krafter kvar inte bara för C utan även till dig själv så är telefonsamtalet en nödvändighet.

Har haft tankarna hos dig hela dagen...

Kramar om dig o håller din hand

Ella sa...

Jag tänker alltid på dig. Hoppas så att den här dagen varit bättre.

Kramar vännen.