måndag 10 december 2007

Tomtigt värre...




... känns det här just nu. Lite TOMtigt i skallen med andra ord...

Har varit på ett långt möte idag som rör SE och framtiden. Det var jobbigt... berätta vår historia igen. Jag tycker det är lika jobbigt, och svårt vareviga gång... och det slutar ALLTID med att jag sitter och gråter - vilket jag avskyr!! Speciellt i sådana sammanhang!

Men det var ett bra möte.... ett möte för framtiden....

När jag sen kom hem var det SE, fika, Coop, middag, Carolina, film som gällde.... nu är det bara godnatt kvar.

Det kanske inte är så kuligt med skrivet på den här bloggen... men det är å andra sidan inte Herr A heller!!
Men..... julen är i antågande, och den ska firas såsom den aldrig har firats förr... och nu ska jag bara försöka sova, och känna tryggheten i det lilla ljus som gavs idag...


Sov så gott... vakna vackert...

13 kommentarer:

Kaffebönan sa...

Va bra då att du kände så för mötet.. det kanske ger lite ljus i mörkret, men självklart det måste kännas var gång att rabbla upp hela historien igen.
Kramar o ha de suss gott.-)
Kramar

Christina sa...

God morgon vännen hoppas att du sovit gott och att dagen blir snäll mot dig.
Kramkram

✿Ewa sa...

Det är alltid så jobbigt att rabbla samma visa om och om igen. Men bra att det ändå kändes bra. Önskar dig en dag med massor av ljus, bus och värme:).

Anonym sa...

Förlåt att jag inte varit här på ett tag, mår som sagt mycket dåligt. Återkommer när allt blivit bra igen, hoppas jag!

*Kram

Anonym sa...

Hoppas du fick en god natts sömn.
Att gråta på möten som har gällt mina sjukdomar eller rehabilitering har mer blivit regel än undantag för mig. Lika jobbigt varje gång men jag har dock lärt mig att männsikor oftast är väldigt förstående.

Hoppas du får en skön dag. Kram!

Anonym sa...

Hej

Jag känner att det är tid för mig att lämna ett litet avtryck. Jag läser dina tankar varje dag och har gjort så under en längre tid men jag är så fruktansvärt dålig på att kommentera.

Jag läser och lider med er och jag läser och förundras över din styrka. Vilken kämpe du är!

Hoppas att du får en fin dag.

Mvh Veronica

Smultronblomman

Gisan sa...

Så skönt att det var ett bra möte. Jag förstår att du inte vill gråta. Men jag tror att det är bra att tårarna kommer ut. De ska inte stoppas undan inombords. Då gör de så ont. Styrkekramar...

Anonym sa...

Var inte rädd för tårarna. Jag har sagt det förut. Tårar är inte ett tecken på svaghet. Tårar är bra att visa, särskilt i det sammanhanget med mötet som du var på. Om du skulle suttit med "masken" och inte visat dina känslor, så kanske de hade fått en annan, icke sann , bild för sig. Så tårar är bra. Släpp ut dem. Håll inte inne och framförallt, skäms inte för dem.
Jag hoppas att mötet kommer att ge ett resultat som ni alla kommer att trivas med. Ja,alltså.. trivas å trivas. Jag menar såklart att det skall, för alla i familjen, kännas så rätt som det kan bli i den situation ni befinner er i.
Julen står för dörren. Jag har knappt förstått det:)
Tack för dina besök hos mig, det är roligt när du tittar in. Du är så välkommen.
Ja, jag målar snö, men på ett litet annorlunda sätt. Jag skall visa dig sedan på min hemsida. Men än vill jag ju inte avslöja hur bilderna ser ut:))
Kram på dig, var rädd om dig
Nalle
PS/Jag får alltid fylla i två ordveriferingar. Hoppas det inte blir två avtryck hos dig. Men det går inte att kommentera för mig annars. DS

Eleonora sa...

Till min söta Elisabeth. Hoppas dagen kan medföra lugn och ro och kanske något litet roligt för dig och din söta söta Carolina. XXX och OOO

Lallis sa...

Skönt att du känner så för mötet.
och det vore väl konstigt om du skrev bara positivt hela tiden också tycker jag.
Nä, du behöver såklart, självklart ventilera, söta du.
Vi finns här och lyssnar och kommer med så smarta ord vi bara kan. Direkt från hjärtat.
Kram Lallis

bollebygdsbo sa...

Elisabeth.
Även om du inte skriver om det som är roligt så tycker jag att det känns bra att du orkar skriva och berätta.
Det känns bra att veta lite om hur du har det.
Hoppas att du förstår mig rätt nu.
Jag bryr mig alltså om hur du mår och vad du vill berätta.

Kramar från mig i Bollebygd

Majsan sa...

Trots att man inte vill, så är det ändå befriande att få släppa ut allt...... att få gråta av sig.
Det är inte alls konstigt att du gör det....det vore mer konstigt om du inte gjorde det!

Tankar o kramar till dig du goaste människa

Tussegumman sa...

Elisabeth min vän vad skönt att det var ett bra möte! Förstår att det måste vara jobbigt att berätta er historia gång på gång det tar...Önskar dig en riktigt fin jul med dina nära kära och att du får njuta av den tillsammans med Carolina och SE. Ha det gott många kramar Tussegumman