måndag 3 december 2007

...men i hans närhet...




... "sluts du in i dess trollska rikedom".


"I denna natt, denna ljuvliga natt"... med orden från "Bella Notte" som klingar från högtalarna så sitter jag här och ler... ler mot en fyrkantig liten skärm över den vackraste lycka som jag äger i natt. Han som finns i min närhet.... min man.

Minnen av jular som varit... vackra och fyllda med glädje, nära och kära, julklappar och väntan på tomten... du och jag.

- Leken i snöhögen...
- Stenen i julklapp...
- Tomten Sven-Erik...
- Dina vackra snölyktor...
- Vinterpromenader...
- Carolina och lill-tomten...

I denna natt, denna ljuvliga natt... så gör det inte ont att minnas dem.


Nyss satt du här bredvid... lite kvällsfika innan du sa godnatt.

"Åh, vet du hur mycket jag älskar dig egentligen", sa jag.
"Jaså, du tror det... men jag älskar ju dig också", sa du.

..."Fjärran från den du älskar, blir natten så ödsligt tom..."
Men i denna natt, denna ljuvliga natt, så finns han i min närhet... min man.

11 kommentarer:

Christina sa...

Detta var den mest vackraste kärleksförklaring jag har läst.
Så fint, så äkta och så vackert.
Tänk, det vackraste som finns är kärleken mellan människorna.

Tusen, tusen tack goa rara Elisabeth för att du tassar in till mig på natten och skriver i min blogg, jag blir så glad när jag ser det.

Nu hoppas jag att dagen blir fin för dig SE och Carolina.
Kram allra goaste, alltid

Eleonora sa...

Att du minns - utan att det gör ont - det låter bra i mina öron! Att minnas allt det goda med glädje, det är en ynnest. Kramar till min söta Elisabeth!!

bollebygdsbo sa...

Jag har läst det du skrivit om de senaste dagarna.
Hoppas att jag känner rätt om att du på något sätt funnit en ny slags styrka och frid med livet som det är nu.

Jag önskar er av hela mitt hjärta en bra och härlig adventstid.
Ni behöver verkligen det.

Många varma tankar och kramar från Ingela i Bollebygd

Ingrid sa...

Att kunna uttrycka sin kärlek som du gör och att kunna känna så starkt det är en ynnest. Han kan vara lycklig din SE, som har dig och du som har honom, även om han idag kanske inte är riktigt densamma som den du gifte dig med. Jag önskar er en riktigt skön dag!
Kram Ingrid

Anonym sa...

Vi är många som glädjer oss åt de avtryck du lämnar hos oss i natten mörker.
Nu delar jag din glädje över att kunna minnas utan smärta. Jag sitter här inne hos dig en stund och kikar på dina minnen. Stor Kram Kersti

Anonym sa...

Å så fint du skriver.
Hela inlägget är som en dikt.
En dikt man kan ta till sig och lägga i sitt hjärta. Bevara och ta fram. Så känns dina rader. Fint.
Kramar Nalle

Ella sa...

Smyger in och lämnar en kram. Går härifrån med tårar i ögonen.

Dubbelörn sa...

Minnen är ju de vi lever av... Kan nog känna att mina minnen av vår lilla son är enbart positiva sådana. Tror nog människan är så funtad att vi lättare glömmer det som var jobbigt o ledsamt men istället påminns av glädjen, skratten o alla andra härliga glada minnen.

Det kommer att vara likadant för dig min vän...

Bamsekramar

Anonym sa...

Så vacker kärleksförklaring du skrivit.. det är så svårt det där att sätta sig in i en situation som man inte själv har den blekaste aning om hur det är egentligen..
Så retar man sig på småbagateller.. ja hur är människan funtad..
Kramar
http://kafferasten.blogg.se

Anonym sa...

Vad du beskriver kärleken till din man vackert....Jag blir alldeles tårögd när jag läser....Se till att bevara detta vackra ögonblick med din man inne i ditt hjärta för alltid. Det är så vackert. Alla kramar i världen vill jag ge till dig Elisabeth....Kram.

Anonym sa...

vilket himla fint inlägg...måste tacka också för att du delade med dig av ditt julminne i min blogg.

kram