tisdag 18 december 2007

Hittar snö i en bild...




.... och den ger lite julstämning till alla som letar...

Carolina kom hem idag och sa: " Mamma, jag har känt mig så himla glad idag.... jag vet inte vad det är, men jag har bara känt mig så himla..... himla glad över allt"
Tack Gud, säger jag bara..... tack tack tack!!!

Och som jag skrev igår.... att det skulle komma en ny dag..... ja, det gjorde ju det! Inte vet jag om julstämningsläget har förändrats så nämnvärt... men deppet har gått över... åtminstone för nu!

Men det har varit en dag full med så så mycket... måsten och mindre måsten! Och i år har jag ändå bestämt att det får bli som det kan... hinner jag inte så hinner jag inte! Gör jag inte alla dessa måsten hittan och dittan... ja, då får det bli så!
Att vi är här... att vi är tillsammans... att vi försöker så gott vi kan.... det är viktigast nu!

Sen vet jag ju också nu att min stresstolerans inte är särskilt hög nu! Jag har lärt mig, och läkaren har också sagt, att jag bör undvika all stress så mycket jag kan nu... så då gör jag det!! Eller åteminstone försöker....

Nu blev det ett kort skriv.... men jag måste släcka ned och försöka sova lite. Imorgon har jag också en hel del att göra.... utan att jag ska stressa!

Till alla er som genom att ni är de varma människor ni är, följer mig på den här vägen nu.... varje liten tanke, varje litet ord... och varje litet samtal betyder mer för mig än vad ni kanske förstår! Jag brukar varje kväll sända en tanke dit upp: "Gud, tack för de här änglarna, som kanske inte ens vet att dom är det... tack för att du skickade dem till mig nu..."

Sov så gott alla.... och vakna lika vacker imorgon...

14 kommentarer:

Christina sa...

Ängeln är du, Elisabeth.
Det finns väl ingen som har sånt tålamod, kärlek och omtanke om alla.
Var rädd om dig vännen, jag finns här när du vill....
Önskar dig en snäll dag, en kram till dig SE och Carolina.

Jo du, jag är förkyld igen, vill aldrig bli bra det här.....

Gisan sa...

du ser dig i spegeln så ser du en av alla änglar som går här på jorden i månniskoskepnad. Kramar...

✿Ewa sa...

Vilken underbar bild Elisabeth! Fylld av ljus och snö.
Du är en pärla som förgyller min dag med den bilden :).

Massor av värme och stora kramar till dig min vän!

Anonym sa...

Ha en bra dag, det blir jul utan stress också!
Kram

Anonym sa...

Åh, så härligt att höra sin dotter säga så. Visst värmer det ett modershjärta. Hoppas verkligen att du snart hittar julkänslan....Jag har också svårt att hitta den fast den brukar inte infinna sig förrän lilla julafton, så jag har mina förhoppningar att så är fallet i år med:) Hoppas du får en fin dag sötta Elisabeth. Kram<3

Eleonora sa...

Så förståndigt du resonerar och vilken bra doktor som sa att du ska ta det lugnt!! Vad gör det om inte allt är som vanligt - kan väl vara bra att pröva något nytt. Och i slutändan blir allt så bra, tror jag i alla Därför stressar jag inte själv - tror på att allt blir OK hur jag än gör - och det brukar det bli. Sköt om dig du söta vän. Krama om Carolina som blivit så glad och hoppas det håller i sig. Hon är en så söt och go´tjej.

Anonym sa...

Va gulligt du skriver, du beskriver känslor så otroligt fint, känns som jag förstår precis hur du menar :-)
Snö, längtar så väldans mycket men det ser ut at bli en grön jul i år.
Även uppe i Gävleser det ut att bli grönt istället för vitt denna julen. Kramar Carina

Anonym sa...

Åh så härligt det måste varit för dig att höra Carolina säga så.


Jag har lite svårt att förstå att det snart är jul. Känns inte alls så. Kunde likaväl ha varit oktober. Konstigt det har blivit.
Ingen snö har vi heller. Hur ska tomten hitta? :))
Ha det så bra du kan Elisabeth, och visst håller jag med övriga: du är en ängel. En fin ängel med stora vida vingar.
Sköt om dig
Kramar
Nalle

Anonym sa...

Hej där! Julstämningen verkar komma smygande till er. I år gör vi bara det vi verkligen vill och tycker om. Inget hysteriskt städande och fejande. Det är så skönt att bestämt sig för det. Vi tar det med ro så får det bli som det blir. Och du lite ängel är du allt själv också men det vet du nog innerst inne. Kram

Ella sa...

JAg har suttit och skrivit flera kommentarer till dig nu. Både här och där. OCh sedan raderat.

Så nu ska jag bara skriva att jag varit här. Att jag tänker på dig, ofta. Att jag är så glad för att du finns.

Kramar till er alla.

Anonym sa...

Hej där, ville bara berätta att jag blev så glad i Judy Garlandklippet så jag "lånade" det...Jag kan lyssna om och om igen..Ha det gott.

Anonym sa...

Och jag är himla glad att jag äntligen är färdig med röjandet i det stora förrådet. Bort med sådant som inte tillför något eller gör någon nytta. Skönt!

Du är en ängel du med, det har jag sett. Såg vingarna när jag var ute och vädrade mina egna vingar en kväll... :)

Anonym sa...

Skickar en hel hög med cyberkramar. De har legat och gosat till sig sådär lagom nu tills de hittade lämpligt tillfälle att släppa loss.

Annela sa...

Änglar finns och du är en av dem!!
Änglakramar till dig