lördag 8 december 2007

De som för världen framåt...



... har jag fått möta. Henny Ferlin, gift med Nils Ferlin, sa en gång:

"Vi borde vara tacksamma så länge det finns irrationella människor, drömmare och tänkare. Det är de som för världen framåt.

Nalle och Gisan...

Inte vet jag om de är speciellt irrationella människor, jag vet bara att de båda är två stora poeter... och att jag har fått förmånen, och gåvan, att möta dem båda på deras väg.

Igår kom det ett paket till mig... i det låg två böcker. "Svensk Poet 2007" och "Bär mina vingars kraft" låg där tillsammans med ett mycket vackert kort. Till mig... ?!

Om det inte är sådan omtanke och värme som för världen framåt, då vet inte jag... Om det inte är sådana människor som lyser vägen för någon annan att kunna gå framåt i världen, då vet inte jag... jag vet bara att jag är så tacksam över att fått möta dessa två.

Så Fru Ferlin.... jag är ödmjukt tacksam!

Så Gisan och Nalle... med era vackra dikter bär ni mångas vingar i världen framåt.

Tack...

Ps. Jag kan varmt rekommendera båda dessa böcker... bland det vackraste jag läst....

9 kommentarer:

Anonym sa...

Varsågod kära Elisabeth. Vi är så glada att vi kan förgylla din tillvaro med våra ord. Det blir en glädje även för oss, att höra att vår gåva mottogs med sån tacksamhet som du visar oss. Kram Nalle

Gisan sa...

Oj!!! Vilka vackra ord! Nu är det jag som gråter glädjetårar. Så klart att du fick låna bilden. Särskilt när du för fram oss på det här vackra sättet. Du är värd så mycket för mig Elisabeth! Som jag sagt förut: Du lyfter mig och för mig framåt. Stora kramar...

Bloggblad sa...

Bär mina vingars kraft... så vackert det låter!

Roligt att få se dina änglar.

Anonym sa...

Ja dom är så fantastiskt duktiga båda två..vilken kreativitet!

Ha en skön kväll, Ninni

Kaffebönan sa...

Visst är det fint med medmänsklighet.
Vackra ord bär mina vingars kraft.
Måste tala om för dig att det var ju inte alls så konstigt du såg receptet på brödet som något svårt receptmåtten sett:-) Ha, ha det där var jag som var "Bråttommänniskan" igen.. Såg inte själv det där.. nu är det ändrat.. Kan inte låta bli att skratta.. hur många har sett det där och skakat på huvudet:-)
Ha de gott Elisabeth.
Stor kram till dig oxså.

Christina sa...

Du är lyckligt lottad som har så fina vänner.....
Önskar Er en skön lördag vännen
Kram

Gisan sa...

Elisabeth! Var inte orolig. Lägg inte den energin på mig. Jag är snart tillbaka. Kramar...

Anonym sa...

Så fint, blir glad av alla orden här!!

Massor med kramar!!

Anonym sa...

Änglar finns, visst är det fantastiskt! Kram