torsdag 29 november 2007

Vintervackert...



... och kallt har vi. Det värmer...??

Tänker inte skriva så mycket ikväll... det har varit en lång, lång dag. SE har varit ganska snar och lättretlig i humöret idag också... så jag fick ta till tjofaderittan-läget ganska mycket!

Jag är helt slut på...

Men... julkartongerna är upphämtade från källaren! Imorgon hoppas jag hinna öppna dem också..



Brrr....vad jag fryser! Värmen inom mig för det vackra vintervita kan ju inte hålla mina fötter varma...

16 kommentarer:

Christina sa...

Åhhh det är så fint med snö vid denna tiden, vill också ha det nu.
Önskar dig en skön och varm dag trots vinterkylan.
Kramkram

Gnällspikar och livsflanörer sa...

Raggsockor vännen!!! Önska i julklapp annars:) Hoppas att du fått sova gott och drömma sött!!! Kramar

Anonym sa...

På med tofflorna, tände en massa ljus och drick lite varm glögg. Julmusik i bakgrunden så blir det hela komplett =) Bara stora mängder mys. Och värme. Det önskar jag dig idag. Kram!

Anonym sa...

Kommer in till dig med en värmande filt och en kopp rykande het choklad med vispgrädde. En vacker värmande filt lägger jag över dina axlar. Sätter på en fin film som du kan somna till. När du vaknar serveras varmsoppa med med nybakat bröd. *mitt önsketänkande* Stora kramar...

Eleonora sa...

Isigt vackert men kallt ser det ut på bilden. Klä på dig gott så du kan hålla värmen. Kramar

Anonym sa...

Å, jag skulle också vilja ha snö och kallt, här regnade den lilla snö vi hade bort i natt, nu är det riktigt grått!
Hoppas att ni får en riktigt mysig dag med julsaker och värme!
Kram

Anonym sa...

Så härligt att få snö och kallt lagom till advent. Här regnar det och vi har just varit ute och kollat att uteslingorna fungerar och minsann, det lyste så vackert. Nu har vi släckt dem igen och tänder inte förrän på lördagkväll.

Maken har åkt i skogen för att hämta hem mer granris. Jag har en rabatt vid väggen som ser så ful ut och den brukar jag lägga ris på.

Ta nu varmt på dig på fötterna. Frys man om dem frys man om hela kroppen.

varma kramar från mig kanske hjälper lite

Anonym sa...

Hoppas du är varmare om fötterna nu:) Så ni har snö? Här är det bara regn och dimma.....Inget kul alls.Ha det bäst vännen....Kram

Bloggblad sa...

Äsch! Nu inser jag att jag glömt ta fram adventsljusstakarna.... tusan också. Och nu hinner jag inte leta, ska gå ner till centrum och fika med svägerskan på konditori.
En halvtimmes promenad - hur mycket kakor kan jag äta med gott samvete då?

Anonym sa...

Tjofaderittanknappen sätts på så ofta här oxså nu.. hjälphandsken går snart hål på, men vad gör det om hundra år.. vi har varandra och solen skiner på ett gott hjärta..
Ha de fint i snön.. kanske blir det en och annan snöängel:-)
Kramar

Anonym sa...

Skickar en värmande kram och hoppas att kvällen blir fin.

Anonym sa...

Men vilken vacker bild,
så vill jag också ha det!
Ett litet "värma fötter tips"
till dig som jag brukar göra
när jag fryser om fossingarna.
En sån vetepåse som man lägger
3 minuter i micron, jag lovar att det gör gott efter en liten stund :-) Kram till dig

Ella sa...

Smyger förbi och lämnar en värmande karm.

Anonym sa...

Jag har också fusit i två dagar, omslag i vädret? mina julsaker får vänta med att ställas upp tills på måndag eller tisdag. Hoppas du är varmare nu. Kom ihåg att ge dig själv varma tankar och glädje också, det är lika viktigt som att ge till andra. En STOR VARM KRAM

Tussegumman sa...

Ta på dig varmt och njut av lådorna! Tänk på allt det vackra som skall fram! Vilken julstämning du har med snö. Här regnar det och är rätt så milt! Jag önskar dig en förtrollad afton där du kan njuta en stund/Kramar Tussegumman

Anonym sa...

Lite avundsjuk kan man vara på er snö. Här har det lilla vita som singlade ner igår nu regnat bort och det är blött och grått igen. Men snart lyser stjärnor i alla fönster och välkomnar mig när jag kommer hem i mörkret. Kram till er alla på Himlastigen.