måndag 5 november 2007

Chokladbollar är bra...


(Lille David...)

... och bilder på chokladbollsbakande småkillar är också bra!

Dagen igår blev en liten trist tillställning... och så är det ju mycket nu. Men... här hemma finns inte utrymme för något längre depp, och man kan heller inte gå omkring och känna sorg och ledsamhet över sakernas ting just nu... man får ta det lite pö om pö...

Så idag är en ny dag, Carolina och jag har mysfikat på morgonen och vi ska ha lite "före-jul-mys ikväll, hon har åkt iväg till skolan, och jag och Sven-Erik ska strax dricka morgonkaffet tillsammans... och så kan man le lite åt den lille bagaren i farmors förkläde!

16 kommentarer:

Christina sa...

Så gulligt barnbarn du har, förstår att du är en stolt farmor.
En riktig chokladkille:)
Kram

Ella sa...

Hej min vän.
Jag sitter här och funderar vad jag ska skriva. Jag har läst i kapp allt jag missat de senaste dagarna och vill så innerligt gärna skriva något... Något som bara gör allt bra igen, tar bort allt elände och återställer det till hur det var innan.

Jag kan inte.

Ibland vågar jag inte gå hit för jag känner mig så... maktlös. Varför räcker inte önskningar? Varför måste vissa drabbas och andra inte? Var är rättvisan?

Dina ord väcker så mycket känslor Eisabeth, jag läser dem alla. Jag hoppas att du vet att du finns i mina tankar, fast jag inte kan hälsa på här så ofta nu.

Anonym sa...

En Superman som bakar :-) Du vet allt hur du ska ta vara på glädjeämena i livet du. Jag beundrar dig! Kramar...

Anonym sa...

Jag beundrar din kraft... verkligen! Kramar!

Annela sa...

En lycklig liten man, som får baka chokladbollar alldeles på egen hand. Jag skickar med goda vibrationer.

Eleonora sa...

Fine lille David bakar gott till farmor. Det är väl lycka och det kan du behöva uppleva. Har läst ditt inlägg bla om mattan. Det är så tragiskt så jag vill bara gråta när jag läser. Precis detta som behandlades i de artiklar jag sände till dig. Carolina blir alltför hård drabbat i det hela men det är skönt att ni kan prata med varandra och har ett så innerligt förhållande. Tänker på dig vännen och skickar många XXX och OOO

Anonym sa...

Håller med dig visst är det härligt med så chokladbolls bakande bagare, de förgyller verklligen dagen. Ha det gott kram

Anonym sa...

Härligt vilken sötnos, och så gott med chokladbollar. Vilken tur du har som slipper baka dem själv. Fniss.

bollebygdsbo sa...

Härligt att se det roliga också - mitt i det mycket svåra ni har runt omkring er.
En liten pojke som är så "chokladig" runt munnen är härligt!

Tack snälla du för kortet som jag fick med posten idag.
Jag blev verkligen glad över det.
Tack!

Anonym sa...

Härlig bild på en go kille.. förstår du är stolta farmor:-)
Ta hand om dej.
Kramar

Tussegumman sa...

Så fin han är lille David. Det måste vara kul att få komma till farmor och baka chokladbollar! Ha det gott Elisabeth/Kramar Tussegumman

Anonym sa...

Choklad är även nyttigt, han gjorde ett bra val och satte igång med chokladbak.

Kram på dig min vän

Anonym sa...

En så härlig liten kille! Vilken glädjekälla det måste vara att få ha honom hos er.

Jag hoppas att den här dagen blev bättre än gårdagen.

Du får inte ha samvetskval för att tålamodet brast. Ännu har det inte funnits några änglar på jorden!!
Kramar i mängd till dig!

Anonym sa...

Härlig bild ! Det riktigt lyser lycka om den lilla pojken när han får baka (kladda).
Kram

Laila sa...

Visst är det härligt med små hjälpredor i köket? :-) Jag har en här som älskar att laga mat och baka.

Anonym sa...

Åh vad söt han är. Du har ju också att glädja dig åt mitt i all sorg över din kära make.
Kramar....